trekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 18:40

Mijn pony is heel sterk in haar mond en laat dan ook heel moeilijk het bit los. Probeer heel ontspannen met mijn handen te rijden maar dat helpt dus niet. Ze trekt dus ook heel erg.
Van de week nog gereden naderhand had ik blaren op mijn handen staan.
Ze gaat ook heel moeilijk aan de teugel. Je krijgt haar heel moeilijk ontspannen.

Wie heeft er tips.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:44

Wanneer ze het bit vast pakt loslaten maar toch je been er aan blijven houden.

Verder is het misschien wel slim een tandarts naar de tanden te laten kijken, misschien heeft ze haken.
Wanneer een paard haken heeft pakken ze vaak het bit vast om te voorkomen dat het bit over die haken heen gaat.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:13

Fairie schreef:
Wanneer ze het bit vast pakt loslaten maar toch je been er aan blijven houden.

Verder is het misschien wel slim een tandarts naar de tanden te laten kijken, misschien heeft ze haken.
Wanneer een paard haken heeft pakken ze vaak het bit vast om te voorkomen dat het bit over die haken heen gaat.


dit zou ik ook doen...en anders moet je maar flink voorwaarts rijden en veel voltes dan woden best veel paarden nageeflijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:17

idd, proberen voorwaarts, neerwaarts te rijden. Het been er goed bijhouden, zodat ie wel wat beters te doen heeft dan het bit vasthouden. Veel (schijn) overgangen enzo..

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:21

Tanden zijn pas gecontroleerd. En hoe dan als je buitenrijd want dan trekt ze ook heel erg. Rij meer buiten als binnen i.v.m spat.
Is verder wel braaf maar is zo ongelooflijk sterk in d'r mond. Alleen als ik stil moet staan dan laat ze het bit los en is d'r hals mooi rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:22

Goed aan het been leren worden.
Verder nog totaal niet bezig zijn met of de voorkant op gewenste hoogte zit.
Alleen maar reactie op de kuit eisen.
Daar begint het mee, pas als dat verbeterd kun je verder.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:53

Mee eens wat Kawa zegt. Je zou ook nog eens door een deskundig zadelmaker naar je zadel laten kijken. Ook goed opzadelen, dus schouder vrij.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:08

NEEM EENS GOED LES!!(priveles raad ik je aan!)

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:15

Ja, ook heel belangrijk en bij prive les krijg je ook alle aandacht.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 11:20

Mijn paard is al 23 en heeft last van spat. Dus kan geen les nemen omdat ze heel veel moeite heeft met voltes. Rij dus nu alleen nog buiten vandaar de vraag.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:01

Soms doen ze dat ook omdat de hand niet stil genoeg is (mijn grote handycap zijn ook mijn handen, het is al stukken beter dan vroeger, maat het blijft een punt van aandacht). Zorg dat je je handen mooi stil houdt ten opzichte van de paardenmond. En die tips over overgangen en voor het been houden zijn natuurlijk ook heel goed. Leuk dat je nog lekker buitenrijdt met je paardje van 23. Mijn eerste pony tufte ook nog lekker langs de weg in zijn twintiger jaren. Succes hoor!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:09

een paard kan niet trekken als jij niets vasthoudt. Loslaten dus en been, net wat kawa zegt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:38

Ik krijg weer erg dubieuze gedachten bij de titel van dit topic Haha!. Waar was ook alweer mijn topic hierover?