Waarom gaat ze bij alles stilstaan ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Waarom gaat ze bij alles stilstaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:09

Hallo

Mijn paard doet dit eigenlijks al vanaf veulen afaan.
Bij alles gaat ze dus Stilstaan!
Onder het lopen als we dus een stukje gaan wandelen.
Of als we gaan rijden (Buitenrit, Land).
Ik vraag me altijd af, waarom ze dit doet .
En wat er eigenlijks aan te doen is ?
Op de terug weg naar Stal, wil ze altijd wel terug.
Heel Apart!

Priscilla

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:34

Hier is niets aparts aan. Je paard heeft geen zin en gaat stilstaan, jij vraagt je af of er soms iets aan de hand is en staat dit dus toe. Met als gevolg dat je paard dit nu elke keer herhaald als hij geen zin heeft.
Dat het dwarsigheid is haal ik uit het feit dat hij het niet doet als je op de terugweg bent naar stal. Hier is maar 1 remedie op; Streng zijn!
Niet toestaan dat hij stil gaat staan, voorwaarts drijven, het liefst al als je het voelt aankomen, desnoods een tik met je zweepje.
Je hebt best kans dat hij hier in het begin tegen in protest gaat, aangezien hij het al een tijdje doet, maar blijf consequent en sta dit gedrag gewoon NIET toe.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:47

mickey doet dat ook soms welles (alleen met buitenrijden) maar zij is heel nieuwschierig en hoort alles echt heel snel >;)

dus bijvoorbeeld als ik buiten wandel of rij,loopt ze lekker door en opeens boem staat ze stil,oortjes helemaal gespits,oogjes groot Wow! en dan wil ze eventjes paar seconden kijken,en dan geef je ben/of trek je even aan het halstertouw en dan loopt ze weer gewoon.

ik weet dat het bij mickey is omdat ze gewoon erg nieuwschierig is,ik laat haar dan dus even kijken en rij door,gelukkig doet ze het in de bak niet.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:21

haha, het paardje dat ik heb verzorgd deed dat ook op dagen dat ze geen zin had om te lopen. Dan stond ze opeens stil (net een ezel af en toe) en weigert ze nog een stap te verzetten, dit deed ze dan ook gewoon midden op de weg, heel vervelend!! Bij mijn paardje was het omdat ze gewoon terug wilde naar stal om eten te krijgen en dus omdat ze geen zin had om te lopen. Je moet bij jouw paardje zelf proberen te achterhalen wat de oorzaak is, maar uit je verhaal maak ik op dat ook zij geen zin heeft om te lopen of in ieder geval liever naar stal wil. In dit geval nooit toestaan en volhouden wat jij wil doen - hier moet je ook echt consequent in blijven!! Succes ermee!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 09:29

Als ik dan op buitenrit ga bijv.
Dan gaat ze opeens stil staan, geef ik been.
Gaat ze achterwaarts, soms staat ze al bijna in de sloot.
Als ik met haar wandel, is het lopen stil staan lopen stilstaan,dit herhaalt zich constant.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 10:34

Pris gaat stil staan als ze iets vreemds hoort/ziet. Ben ik eigenlijk wel blij mee, liever stil staan dan ervandoor gaan! Op de terugweg doet ze dat ook veel minder, want dan heeft ze alles al gezien (nl op de heenweg)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:43

Citaat:
Ben ik eigenlijk wel blij mee, liever stil staan dan ervandoor gaan


nou ik ook, mijn paard gaaat ook stilstaan als ie iets "engs" ziet!

Als er bijvoorbeeld iets "engs" achterop komt (trekker met aanhanger b.v.) dan zet ik hem stil en gaat het prima, gisteren was ik met 2 anderen en moest ik doorlopen, had ik de rest van de rit een opgefokt paard !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:47

PriscaZ schreef:
Pris gaat stil staan als ze iets vreemds hoort/ziet. Ben ik eigenlijk wel blij mee, liever stil staan dan ervandoor gaan! Op de terugweg doet ze dat ook veel minder, want dan heeft ze alles al gezien (nl op de heenweg)




Die van mij doet hetzelfde...en met een beetje been is ze zo ook vooruit te krijgen...
Ik geef ook de voorkeur hieraan, en niet aan een vluchter....

Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:51

Ophelia heeft helemaal gelijk(zie eertse antwoord)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 04:40

Mijn fjord doet dat ook, en dan kijken Haha! Al bij al wel een goede eigenschap al mag het natuurlijk niet te bont worden. Gewoon drijven als je voelt dat ie stil gaat vallen ; aanmoedigen met de stem en belonen als ie weer gaat doorlopen. Overigens niets fout me om als je merkt dat je paard iets ziet die boeiend is om hem dan stil te zetten en te laten kijken op je eigen initiatief