verschil verzamelde galop - uitgestrekte galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

verschil verzamelde galop - uitgestrekte galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 00:56

Wat is bij jullie het verschil in galopsprongen tussen de uitgestrekte galop en de verzamelde galop?
bij mij van letter naar letter gerekend(op 28 meter dus) 12 / 7. Ik krijg namelijk altijd het commentaar dat ik meer verschil moet tonen. Groter springen lukt echt niet en kleiner springen wil ook niet zo goed want dan heb ik sprongverlies. (misschien kwestie van oefenen hoor)

Hoe ga ik nog meer verschil tonen, of hebben we nog leuke trucjes om meer te laten lijken dan het is?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:07

Kwestie van oefenen Lachen

Een trucje is om zo verzameld mogelijk te rijden het laatste stukje (Als je de verzamling nog moeilijk vindt en een paar passen wel lukken) dan rustig opbouwen en zo snel en ver mogelijk terug nemen aan het einde. Die jury ziet dan aan het einde een groot verschil. En aan het einde geven ze een cijfer Knipoog

Ow ja, alleen gas geven is niet het zelfde als uitstrekken. Maar ik ging ervan uit dat je dat al wist Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:37

ik heb nooit geteld met dressuur maar ik weet het wel uit de springtraining. Twee balkjes op circa 20 meter (maar dat weet ik niet precies) heb ik ooit gereden op 4 t/m 8 galopsprongen. Van super kleind tot extreem ruim dus Haha! En dan weet je zeker dat je verruimt, met meer gas kom niet je in minder galopsprongen bij de volgende balk. Misschien ook iets voor jou om te proberen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 02:06

steeds kleine stukjes galoperen dus op een lange zijde gewoon arbeidsgalop en dan een stukje veruimen terug nemen en weer wat veruimen en dat steeds weer herhalen doordat je het veschil voelt.
je kan ook balken op de grond neerleggen.2 meter tusse de balk en de volgende balk en dan steeds ruimen zetten ,dan moet je paard wel een grote galop sprong nemen.veel succes ik hoop dat je er wat aan heb

p.s ongeveer 4 a 5 balken om de grond neerleggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:38

Ik heb nog nooit geteld. Maar bij een verschil van 12-7 laat je volgens mij al best wel verschil zien hoor. Misschien wil de jury juist een sterkere afdruk zien en laat je daar de punten liggen. De jury is niet latijd even handig in het omschrijven van het probleem Lachen