handen omhoog tijden springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

handen omhoog tijden springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 23:25

als ik over een hindernis ga trek ik meestal mijn handen omhoog heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan afleren ?????

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 02:00

Door juist je handen naar voren te steken. Met je lichaam mee zeg maar...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:31

Een hele strenge instucteur/ vriendin zoeken, die bij elke sprong schreeut je handen naar voren te doen ipv omhoog.
Het in misschien ook slim om een paar keer met een knoop in je teugels en je handen op je rug te springen (mits je een braaf paard hebt natuurlijk) dan creeer je meer evenwicht waardoor je je handen eigenlijk niet meer nodig hebt.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:39

Ik heb het wel eens eerder gezien alsof je het of je het paard omhoog wil trekken over de hindernis heen?

meestal leggen ook veel ruiters de handen op de hals of schoft..

Ik denk iemand zoeken die goed les kan geven en les nemen..

succes

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:37

ik heb al van een hele goed elesgever les die heeft vroeger zelf ook yheel hoog en veel gesprongen maar toch bedankt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:22

Neem les. Ws is je balans tijdens het springen ook nog niet helemaal goed. Dat komt ook meer met de ervaring. Oefen het eerst met balken draven. Handen laag houden, knieen goed aansluiten en altijd steun op de beugels houden (ook boven de hindernis!).

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

Je hebt je probleem al half opgelost doordat je het probleem onderkent. Gewoon oefenen op laag werk als in- uitjes en kleine passende lijntjes. Eventueel idd met een knoop in de teugel en de handen los. Ontspannen op je paard blijven zitten, niet gaan klemmen. Uiteindelijk komt het er op neer dat je zelf het vertrouwen moet hebben dat je paard de benen wel hoog genoeg optilt en dat je alleen maar moet zorgen dat je in een normaal tempo zonder veel getrek of geduw bij de hindernis komt. In eerste instantie dus lekker laag basis werk gaan doen. Als je na verloop van tijd toch wat hoger wilt gaan springen eerst beginnen vanuit een lekker lijntje (bv. drafbalkje voor een kruisje en daar passend achter op 1 of 2 galopsprongen een wat hogere hindernis) Gewoon vertrouwen kweken dus bij zowel jezelf als je paard.