nog niet in de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:09

Hoi!
Ik heb een probleempje. Mijn pony is al 7 jaar en kan nog altijd niet in de hand lopen. Ze heeft het eigenlijk nooit geleerd en zelf heb ik het geprobeerd door haar naar beneden te rijden maar het lukt dus niet.Ik neem sinds een anderhalve maand lessen. Meestal loopt ze in het begin van de les een beetje met haar nek omhoog maar op het einde van de les loopt ze af en toe een paar seconden in de hand en merk ik dat ze het bit aanneemt. Dit is dus wel vooruitgang en daar ben ik blij voor maar hoe moet het nu verder? In het begin van de les is ze meestal niet ontspannen en dan lukt het mij nooit om haar rond te krijgen en wil ze meestal gaan crossen. Op het einde van de les gaat ze dan prachtig (soms in de hand), mooi gebogen, soepel en kalm. Ik kan haar dan laten wijken, wendingen op de voorhand laten doen. Maar dat is echt pas het laatste kwartier van de les. Daarvoor is ze altijd een beetje opstandig en vooral snel. Ik moet ze dan constant inhouden en kan dus minder concentreren op het buigen en het rond rijden. Weet iemand aan wat dit ligt en wat ik eraan kan doen?


starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 18:41

Bedankt voor de reactie!
Nu weet ik toch al dat ik niet de enigste ben die daar problemen mee heeft (gehad).
Jij denkt dus dat ze na een paar maanden in de hand zal rijden? Ik merk nu al dat ze het soms doet dus dat zal wel beteren.
En aan slangenvoltes zal het niet ontbreken in de les, we moeten vaak slangevoltes met 3,4 en zelfs 5 bogen rijden (en dat in een vrij korte piste)...Ook rijden we vaak op odessa haar "slechte hand" wat ik in het begin erg vervelend vond maar het is wel heel goed voor haar. Zo wordt ze soepel op beide handen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers