niet vooruit te branden bij een buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

niet vooruit te branden bij een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:35

hallo, ik heb een vraagje.
Mijn merrie staat om de 100 meter stil ook als ik met z'n tween ga rijden. Ze staat ineeens pats boem stil en wil niet meer vooruit. Ze probeerde in het begin om te draaien en achteruit te lopen. Maar ook dat duurde niet lang en nu blijft ze gewoon staan. Dan wil ze niet meer voor of achteruit. Ik heb het geprobeert met een stukje er langs lopen, maar dan doet ze het aleen maar vaker, en me kwaad maken en met de zweep aantikken helpt ook niet. Als ik met de zweep begin wordt ze erg kwaad en verrekt ze nog 1 stap verder te zetten. Kan iemand me hierbij helpen? Ze is niet bang.....want als ze stilstaat staat ze heel relaxed rond te kijken. wat moet ik doen!!!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:43

Ze vind dat je te ver van stal gaat. Waardoor ze gewoon zegt van dan wil ik terug. Gaat dat niet dan gaan we ook niet verder.

3 jaar geleden toen ik hier kwam wonen. Stonden zowel mijn paard en pony altijd op de zelfde plek stil. Hoewel ze het niet van elkaar wisten.

Doordat ik een hele goede relatie heb met mijn paarden. Kon ik ze zonder geweld verder laten lopen. Dit heeft ongeveer een maand geduurt voordat ze gewoon door liepen. Slaan en trekken helpt in dit geval niet.

Neem er is gewoon ruim de tijd voor. En ga in het bos rijden. Gaat ze stil staan dan vraag je niks. Maar ga rustig iets anders doen. Neem gewoon is een spannend boek mee. Ze mag alleen vooruit. Voor de rest mag ze niks. En elke stapje wat ze zet. Beloon je haar uit bundig. Ze zou dit snel genoeg door hebben.
Zo heb ik toen mijn paard echt niet meer wilde. Gewoon lekker lui op zijn rug liggen te lezen. Na 20 min vond ze het wel genoeg en ging. Daarna werd het 15 min en toen 5 en toen was het over. Hij moet niet het idee hebben dat je het erg vind.

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:50

ze doet het al als ik de hoek om ben hahahaha, dat is misschien 50 meter van huis. Ik moet wel een stuk rijden voordat ik bij het bos ben. En meestal red ik het bos niet omdat ze stilstaat. Ik ga zeker eens proberen om eens even lekker te relaxen zolang ze stil staat. Ben benieuwt hoelang ze het volhoud. Bedankt

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:52

maar als ze vind dat je te ver van stal bent gaat ze echt niet zo lang stil staan dan gaat ze toch wel ongeduldig doen enz..lijkt mij...maarja je moet gewoon doen dat ze nix geks doen net doen dat het heel normaal is dan krijgt ze vanzelf het idee van he ze doet er nix op dan is het ook niet leuk meer en dan zal ze vanzelf gaan lopen..denk ik
succes er mee

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:19

Gaat met Josien mee, als ze wilt staan mag ze lekker blijven staan.

Ik heb het zelf weleens gehad met Par aan de hand, wou ze ook geen stap meer verder.

Lekker laten staan, naar achtereon mocht niet en omdraaien ook niet....dus ben maar een kletspraatje met haar begonnen Haha!
Na 5 minuten was ze het toch wel zat en omdat ze maar 1 kant op mocht ging ze die kant dus ook op...ze heeft eht daarna nog een keer geprobeert maar toen ze doorhad dat we dan weer gewoon hetzelfde zouden doen liep ze maar vlug verder.