nervositeit, hekel aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

nervositeit, hekel aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 21:35

ik heb ene ongemanierde kerel op stal.
als hij alleen is begint hij te paniekeren alsof het einde van de wereld in zicht is. zo vervelend dan is er niks meer mee aan te vangen. en dan gewoon in omgang zo duwen, en happen en van die dingen ik heb er een hekel aan. vroeger kon je er alleen mee naar buiten, nu dnek ik d aje je dat best niet riskeert, zoals vandaga ook in demanege 5 min met de trailer staan schreeuwen voor zot. toegekome
bij het rijde bokken en springen en wegschieten en die dingen ik vind het neit mee rleuk wat kan ik er aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:40

Zoals ik het lees kon je er vroeger wel alles mee en nu niet meer?

Dan is het niks anders als aanstellerij en dat pak e gewoon flink aan.
Happen en duwen moet je nooit toelaten, dat heeft sowiso niks met angst te maken maar met dominatie.
En de rest zal daar ook wel van komen.
Dus aanpakken die hap en consequent blijven daarin.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 21:43

ja ik probeer streng te zijn maar nu komt hij ook niet zo vaak meer buiten (ligt aan de stal waarhij staat, nogal lui personeel) en ik kan niet elke dan gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:48

Dan zul je of moeten praten met de staleigenaar of je eigen schema aan moeten passen, want een paard hoort elke dag uit zijn stal te komen.
Pas dan kun je eerlijk consequent zijn.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 23:21

ik kom ga alleen de dinsdag en de zaterdag, zondag zijn ze (gesloten) en anders heb ik school en heb pas om 5 u gedaan of om 6.30 en het tis half uur rijden. ik wil zo graag dat ze elke dag buitenkomen maar sinds dat de eigenaares een vriendje heeft laat ze haar paarden nogal in de steek, vind ik erg. denk ook daarom dat hij zo lastig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:12

Begrijp ik nu goed dat je paard soms maar 2 dagen per week zijn stal uit komt?????
Dan vind ik het niet zo gek dat je paard lastig is. Als je maar zo weinig tijd hebt voor een paard wat verwacht je er dan van? Is er geen stal te vinden met 24-7 weidegang of misschien kun je op zoek gaan naar een verzorger/bijrijder.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:49

Ik zou idd ook op zoek gaan naar iemand die je paard op de andere dagen beweging kan geven. Als ik paard was zou ik ook compleet gestoord worden als ik de hele dag een beetje binnen zou staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:55

Idd
Als je zelf je schema niet aan kunt passen en de stalhouder zich niet aan de afspraken houd, is het jou taak om wat te veranderen aan de situatie van je paard.
Zelf kan hij het immers niet. Verdrietig

Dus met spoed een bijrijder vinden en tot die tijd savonds naar je paard.
Of anders haar te koop aan bieden, want dit is mishandeling.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:00

Lijkt me zowizo beter het paard te verkopen! Wat moet jij nou met een paard waar je geen fluit over te vertellen hebt en wat moet het paard nou met een baas die m wel twee maal per week zn box uithaalt en dan gaat huilebalken dat ie zo sterk en vervelend is......... mens koop een geit!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:07

h ejong hij is nu nog neit van mij , ik koop hem binnenkort dus ik heb er helemaal niets over te zeggen opt moment. als hij van mij wordt ga ik er sowieso weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:13

Is het wel verstandig dat paard te kopen?
Ook al staat hij te lang in stal, dan moet je hem ook de baas kunnen.
Dus daar zou ik nog zeker een keer over nadenken.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:30

ja i know vraag het me af maar vroeg erdu sin de zomer toenhij nog veel buiten kwam was hij echt een droom

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:32

en een bijrijder hmm k zou nie weten wie, en een hele vreemde laat ik er niet zomaar bij. bij ons is dat nie tzo erg in trek verzorgers of bijrijders

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:53

Meiske, zou je alsjeblieft je best kunnen doen op het typewerk..... tis moeilijk lezen zo.

Maargoed ik begrijp dat het niet jouw paard is, ik begrijp dat je hem in de toekomst wil kopen..... Ik denk dat je tegen de stalhouder moet zeggen dat je zo niet met het paard om kan gaan en dat dit moet veranderen. Je moet tegen hem zeggen dat jij niks hebt aan een conditieloos paard dat door gebrek aan beweging niet te handhaven is! Als hij wil dat jij dat paard koopt dan zal hij ervoor moeten zorgen dat hij een goed kwalitatief hoogstaand product aan jou verkoopt. Praat met hem, maak het hem duidelijk dat het zo niet werkt. En anders moet je verder gaan kijken, naar een ander dier

Maar hou er wel rekening mee dat als je dit paard voor jezelf hebt dat je er dan ook ELKE dag heen moet, dat het dier ELKE dag naar buiten moet, dat het dier ELKE dag verzorging en beweging nodig heeft..........

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:33

Niets meer aan toe te voegen eigenlijk...
Praat eens met de eigenaar hierover, maak duidelijk wat het probleem is en waar het door veroorzaakt wordt.
Verder heel consequent zijn naar het paard toe, misschien voor het rijden eerst longeren en dat gegil op stal gewoon negeren.
Succes!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 19:39

ik ga hint geven dat hij meer buiten moet, dat gegil is alleen maar als hij alleen is. dat is wel tamelijk erg

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:40

Heb hier ook een paard dat tijden helemaal gek werd als ze alleen achter bleef. Die raakte echt in paniek (of ik erbij bleef of niet maakte geen verschil). Heeft een keer met haar benen in de voerbak gehangen, draaide haar ogen helemaal weg en begon te gillen, te steigeren en rondjes te galopperen in de stal. Door gewoon te negeren is dat vanzelf minder geworden, en nu is het eigenlijk helemaal over.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:02

Die van mij is ook net zo hoor die kan van de bak deur die op een kier staat een heel showtje opvoeren echt heel vervelend maar met geduld lukt het me nog steeds altijd of als het door blijft gaan ff flink boos worden anders ziet hij het als een spel.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 21:10

ja ik denk heel streng zijn gewoon moet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:11

Naast elke dag uit de stal komen wel ja
anders (logischerwijs) niet.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:18

marahorse schreef:
ja ik denk heel streng zijn gewoon moet helpen.


Streng is iets anders dan consequent zijn (en blijven). Je mag ook wel wat lol aan je paard beleven.

Maar mocht hij op die andere stal komen te staan, heb je dan wel meer tijd om hem te verzorgen? En staat hij dan alleen of met meerdere paarden?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:28

Ik zou het eerst rustig oplossen want vaak als je heel streng wordt dan wordt het eigenlijk maar erger en erger pas als je het een tijdje aan het proberen bent en hij is nog bezig dan mag je best eens boos worden..

succes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:42

eerst moet dat paard naar buiten........... dan zal je zien dat de scherpe kantjes er gelijk afgaan........

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 18:51

Vonnie84"]
[quote="marahorse schreef:
ja ik denk heel streng zijn gewoon moet helpen.


Streng is iets anders dan consequent zijn (en blijven). Je mag ook wel wat lol aan je paard beleven.

Maar mocht hij op die andere stal komen te staan, heb je dan wel meer tijd om hem te verzorgen? En staat hij dan alleen of met meerdere paarden?
[/quote]

dan zou hij met een maatje staan , ik wil niet dta hij alleen is alleen is maar alleen. en dan ik meer kunnen gaan ook ja omdat het dichter bij de deur is. nu moet ik half uur / 3kwartier rijden.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 18:53

gijsenkim ik wil doodgraag dat hij naar buiten gaat , ik ga er haar ook opwijzen dat dat moet, maar ik kan niet controleren of dat ze dat ook daadwerkelijk gaat doen. dat is het vervelende eraan. kan ook niet vragen aan iemand daar in de buurt voor het in de gaten te houden.