Merrie niet te houden!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Merrie niet te houden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 18:32

Ik heb 2 verzorgpaarden: Markus, ruin(9) en Aarla, merrie(21).
Ik rij alleen op Aarla als ik samen met iemand ga rijden, zoals vanmiddag, met mijn vriend.
We rijden weg..geen probleem, losse teugel.
Zijn we eind verder, gaat ze steeds sneller lopen. We draven een stukkie..gaat goed. Verderop gaat ze dribbelen, dan moet ik wel de teugels oppakken. Moet ik haar dus echt houden he! Ik probeer elke keer te geven, maar dan wil ze er als een speer vandoor.
Ik moet haar echt in bedwang houden, zeker ook omdat mijn vriend beginner is en dat er niks mis mag gaan. En...dat wil ik ook zeker niet. Ze moet luisteren.
Afbeelding
Links is Aarla en rechts Markus.

Dus ik inhouden, ga van links naar rechts....
Verderop klein galopje. Is te houden. Aan einde wil ze perse naar huis, ja ze kent overal de weg. Ze wil alleen nog maar weg sprinten. Ik maar proberen: geven en nemen, zwaar zitten enz. He, en dan rij ik met een stang!
Ik terk niet als een idioot, dan heb je kans dat ze steigert.
Nou, de rest van de terugweg (zo'n 15 min), links/rechts..geven weg! Op een gegeven moment een auto, ben ik maar afgestapt voor mijn veiligheid en mijn vriend.
Niks mee te beginnen. Zij wordt door de eigenaar puur recreatief gereden, al jaaaaren. Die vind Aarla fijner dan Markus, gezien haar snelheid. Maar ze is wisselend, zoals nu heb ik nog niet gehad.
Ben nu wel uitgereden met haar, vind er zo geen lol aan.Zelfs bekenden riepen onderweg: Hij ruikt de stal! Ja ja...t'is gewoon een drammer.

Herkenbaar????? Verward [/img]

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 19:25

Dat niet harder gaan..gaat vanzelf. Ze loopt in stap al stuk voor Markus, is sneller. Dus ik wil haar langzamer laten lopen...dat gaat evntjes. Laat ik teugel weer losser, omdat we naast elkaar lopen..hup, gaat ze weer. Dan draai ik rondje ofzo..weer! Bosjes in..weer! Stilstaan..weer! Pffff
Ze doet gewoon wat ze zelf wil. Je kan ook goed merken als het haar niet zint als we bijv afslag van huis weg kiezen... Ze doet dan niks..maar dat merk je wel.
Heb even achterop Markus gereden omdat niks meer hielp...nou die kan veel hebben, maar was effe zat, klein schopje.
Ik denk ook dat niet veel zin meer heeft!?
Dat beestje is het altijd zo gewend..zit ik ineens op die rug. Ze trekt zich niks aan van ander paard. Ze is ook altijd gewend met anderen te rijden.
De eigenaar komt wel eens naar afgesproken plek...nou, da's gas! Die gallopeert als een speer...dat moet ze effe zegt ie..dan is ze weer rustig. Ja, voor aantal minuten!
Heb ik maandag afgesproken met iemand..dat zie ik zo niet zitten.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 23:33

Josien:
Achter lopen met haar gaat niet, alleen op smalle paadjes in de bossen ofzo.
Die Markus accepteert dat niet. Ja, effentjes, wat ik al zei hiervoor..
Dat beestje is gewoon zo. Ze is niet gemee ofzo, maar dit! Vorige keer was ze wat rustiger. Loopt ze ook wel sel, maar was te houden. Nu moest ik slingerend over de weg. Ik voelde gewoon een kanon onder me.
Hahhaa mijn vriend zei al dat haar oogrood naar voren kwam, bij dat heen en weer gedoe.
Ze was inderdaad bezweet. Ik heb geprobeerd, maar als ik die teugeltjes los zou laten..oei oei

DeesDeBest:
Markus loopt niet sneller..we gaan al zo actief. Hij overstapt ruim zijn voorbenen. Het is idd niet leuk voor d'r..maarja.. ik heb geen ander paard.
Wat zou ik met de eigenaar moeten bespreken? Die vind dat gaaf... maar zoals ze nu was is niet altijd.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 00:59

Is idd niet mijn soort paard.
Dat beestje weet niet beter.
Losgooien? Nee...ze staan al dag en nacht buiten...
Longeren? Dat moet ik haar nu eerst gaan leren...op haar oude dag.
Bedankt voor de tips.
Markus weet zich aan te passen als ik of mijn vriend erop zit..of de eigenaar. Aarla is gewoon zo.. denk ik...en een merrie!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 16:21

Nou...ik lees lekker zo..je zegt het precies goed, Sando!

De eigenaar heeft er ook moeite mee, maar vind ie leuk. Ze rijden dan met z'n 3-en of 4-en. Ik vind er zo geen lol aan.

Ben net om de hoek bij stal geweest: 2 nieuwe kansen. Ik rij morgen op een haflinger..en als die niet bevalt ofzo, mag ik de belgische knol meenemen. Dus we zien wel.

Iets wat al jaar in en jaar uit zo is..kan ik echt niet veranderen. Ik ga bijv ook niet Aarla dagelijks rijden om eea af te leren.

Het moet voor de fun zijn, is het nu niet, dus wat anders verzinnen ofzo?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 69 bezoekers