Drijven, drijven en nog eens drijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Drijven, drijven en nog eens drijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 12:59

als ik op me merrie aan het rijden ben, dan kan ik absoluut niet mn benen stilhouden, ik blijf elke keer weer een schopje geven, weten jullie wat ik daar aan kan doen?? en wie heeft er ook zon probleempje en hoe zit dat dan met de wedstrijden? want ik heb een startkaart aangevraagd en ik wil dus gaan starten, maar letten ze hier heel streng op?? ik probeer het al minder te laten worden, het gaat al een stukkie beter, maar nog niet zo geweldig

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:01

Je kan proberen om je knieen wat verder in je zadel te duwen, dat doe ik zelf altijd als ik m'n benen niet goed stil kan houden. Als je knieen in t zadel drukt, komen ze ook niet tegen je paard aan.

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:02

je stijgbeugels met touwtjes aan je singel vastknopen
is even heel naar, maar je wordt dan gedwongen om je benen stil te houden...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:05

xJustMe schreef:
je stijgbeugels met touwtjes aan je singel vastknopen
is even heel naar, maar je wordt dan gedwongen om je benen stil te houden...


sommige mensen doen hiervoor hun beugelriemen onder de zweetbladen door.

Ik vind dat altijd eng om zo te hebben, je beugelhaak werkt dan ook niet meer. (de beveiliging dat je riem losgaat als je in je beugel blijft hangen)

Iemand die je er constant aan herinnert wil ook wel werken, maar vind maar eens zo iemand...

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:09

PriscaZ schreef:
Iemand die je er constant aan herinnert wil ook wel werken, maar vind maar eens zo iemand...


Ik denk dat je op een geven moment imuun wordt voor het zinnetje: benen stil houden (tenminste dat werd ik wel....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:37

PriscaZ"]
[quote="xJustMe schreef:
je stijgbeugels met touwtjes aan je singel vastknopen
is even heel naar, maar je wordt dan gedwongen om je benen stil te houden...


sommige mensen doen hiervoor hun beugelriemen onder de zweetbladen door.

Ik vind dat altijd eng om zo te hebben, je beugelhaak werkt dan ook niet meer. (de beveiliging dat je riem losgaat als je in je beugel blijft hangen)
[/quote]

Als je je beugelriemen onder de zweetbladen hebt werken de beugelhaken volgens mij nog prima hoor. Het wordt inderdaad een ander verhaal als je je beugels aan de singel vastknoopt, dan zitten ze ook echt heel erg vast.

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:16

Elke keer een schopje geven duidt er toch meer op dat je hem niet aan je been kan houden, dat je hem niet scherp aan je been hebt?
Misschien als je dit oplost door veel (scherpe) overgangen te rijden, zorgen dat ie sneller op beendruk reageert, dat je dan dat stil houden ook lang niet zo'n groot probleem meer is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:21

Heb je les?

Zo ja dan weet je instrukteur er vast raad mee.......

Zo nee, Neem les en dan zal je instrukteur vertellen dat je paard niet aan het been is....... het is ook de bedoeling dat je paard heel moe word en jij een beetje Haha! Gekheid natuurlijk... maargoed, je moet proberen alleen te drijven als je paard terugkomt in tempo. Als hij niet reageert tikkie achter je been......... heel veel overgangen rijden zodat je paard leert reageren op je been...... Alles valt of staat met aan het been zijn....... echt.

Een startkaart heeft niet zoveel zin en is zonde van het geld als je niet de basis voor elkaar hebt.........

Hoop dat je er wat aan hebt

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:29

een paar keer p een paardje rijden dat zeeeer gevoelig is voor het been, na een ijd kun je je benen wel stilhouden *LOL* Haha!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:36

je kunt ook ipv een touwtje kliteband gebruiken, dat schiet wel los

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:09

margriet11 schreef:
Elke keer een schopje geven duidt er toch meer op dat je hem niet aan je been kan houden, dat je hem niet scherp aan je been hebt?
Misschien als je dit oplost door veel (scherpe) overgangen te rijden, zorgen dat ie sneller op beendruk reageert, dat je dan dat stil houden ook lang niet zo'n groot probleem meer is.


ze bedoelt (denk ik) dat haar benen per ongeluk tegen het paard aankomen omdat ze haar benen niet kan stilhouden. Dat heeft niks te maken met de snelheid van het paard.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:18

meestal toch wel, dit heb je niet in de gaten, maar op het moment dat je je benen echt stil houdt houdt je paard er mee op. dit duidt meestal toch op een paard wat niet super aan het been is.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:03

xJustMe schreef:
je stijgbeugels met touwtjes aan je singel vastknopen
is even heel naar, maar je wordt dan gedwongen om je benen stil te houden...


Levensgevaarlijk omdat ze je zo sneller blijft hangen.

Antwoord op de vraag: Zitles

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:38

Moet je inderdaad wel een super lief paardje voor hebben...
Klitteband idee: Gaat zo weer los....

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:36

Ik heb het zelfde probleem, omdat ik benen van 1.20 m heb. Hierdoor klapperen mijn benen tijdens het lichtrijden altijd een kleinbeetje. Dit terwijl mijn paard supergevoelig is voor mijn been (eerder overgevoelig). Bij mij komt het gewoon enigszins door mijn lengte en door de hefboomwerking die ik hierdoor krijg, is een beetje moeilijk uit te leggen zo.
Ik kan mijn benen wel veel stiller houden als ik doorzit, omdat ik dan die hefboomwerking niet heb.
Wat ik eraan doe is er gewoon zelf super op letten. En als ik jou was zou ik gewoon gaan starten als jij daar plezier in hebt. Ik zie het probleem niet zo. Je moet wedstrijden rijden omdat je het luek vind, en in het B hoef je echt niet zo perfect als Anky te zitten hoor. Gewoon niet te druk maken en jezelf proberen te verbeteren.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:01

Ik heb er zelf ook last van. Tijdens de les zegt mn instructrice er vaak wat van, en zelf let ik er ook op. Nu ik zelf consequent op let is het al beter geworden. Wat soms ook helpt is er niet aan denken, dan merk je ook dat het misschien wel beter word. Dat komt misschien omdat je er heel erg op let

In ieder geval veel succes en gewoon starten hoor!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:46

Ik vind het klinken alsof je geen begeleiding/les hebt. Ik denk dat je dat dat al een hele oplossing is

Succes!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:10

K heb daar ook heel erg last van. K doe weleens de beugelriemen vastmaken aan het zadel. Helpt wel als je t een paar x gedaan hebt!
Je krijgt er wel spierpijn door!!

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:17

Oefenen, oefenen, oefenen...

Succes!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:19

Het is oefenen, oefenen, oefenen.
Ik heb altijd mn beugels onder t zweetblad.

Ik wil niet zeggen dat mn benen stil genoeg zijn, maar eerst kon ik ze in de galop niet stilhouden(Ik kon ook niet op mn kont blijven zitten) je zag ook dat de hele rand van mn shabrak vies was door t langsschuren.

Wat bij mij heeft geholpen ( in de galop) is teugels in 1 hand en die recht omhoog te steken, andere hand op je achterhoofd/cap.En instructeur langs de kant.
Maarja, ik was toen bij een ruiter, en ik moest meerdere paarden per dag rijden en elke keer maar weer zitten, zitten na 3 weken had ik geen kont meer over maar ik zat al een stuk stiller, en ondertussen zit ik wel op mn kont, en als gevolg daarvan is mijn beenligging ook stiller.( Bloed, zweet en tranen, dat zei hij ook altijd en het komt idd steeds terug )
Het staat allemaal met elkaar in verhouding, je moet niet alleen aan je benen werken maar aan je hele zit.

En je hebt gewoon les nodig.Je kan best gaan starten hoor, ervaring opdoen etc. Je nette zit komt wel.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:36

hoe kan je je beugelriemen onder je zweetblad doen Verward

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:37

Dat is toch niet zo moeilijk Verward
Je maakt ze gewoon net zo vast als normaal maar je doet ze alleen niet over je zweetblad.Je doet je zweetblad omhoog en maakt ze dan vast, en voila hij zit er onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:44

Dan moet er wel een opening in het bovenste zweetblad zitten, en niet alle zadels hebben dat...