Gekke pony en met springen dan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Illusion4

Berichten: 55
Geregistreerd: 28-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 16:23

Mijn pony scheurt als de bakdeur niet dicht is en hij er genoeg van heeft gewoon de bak uit ik vlieg dan over de poetsplaats en kan als ik dan val iets ernsitg hebben
maar dat is het niet alleen
Soms lukt dit bovenste wel maar nu heb ik het als ik op de rechter kant spring dan rij ik naar de bak doe
gaat ie over de hindernis en dan vlieg ik dus richting de bakdeur/hoek en vlieg ik wel eens op iemand anders

nu wil ik weten wat kan ik doen??
help me please ik voelme nu zo'n Koe *koe* Koe

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:59

de pony deed dit in het begin ook! was verschrikkelijk irritant. Toendertijd had ie ook een plekje bij zijn mond dus ik dacht dat het daaraan lag maar het werd steeds erger en erger op een gegeven moment heb ik hem gewoon in een klap keihard omgetrokken en hem de hele bak rond geschopt. Dit hoefde ik maar 2 keer te doen en hij wist het.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:39

Hoe is hij verder in de omgang ? Kijrgt hij vaak zijn zin. Ik heb het gevoel dat dit beestje een beetje verwend is en omdat hij sterk is wint hij altijd. Probeer in de omgang streng voor hem te zijn Nee is Nee en ook echt Nee en niet ja "omdat hij zo lief kijkt" Boos!.

Eigenlijk zou er iemand op moeten die sterker en slimmer is (sorry). Deze persoon kan hem even op zijn "plaats" zetten. Ik zou echt op zoek gaan naar zo´n iemand ander breek je je nek nog eens Verward. Het is dan wel de bedoeling dat jullie dit samen doen anders pakt hij jouw later gewoon weer terug.

Je heb kans idd dat zijn mondhoeken openliggen van al het trekken de ruiters gaan doen om hem in de bak te houden. Dat is niet erg hij moet luisteren.

Je bent vast geen Koe paardrijden is lastiger en moeilijker dan je denk dusse Koppie op Lovers.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:02

euh je paard was toch ZZ,en jij toch ook? Gewoon binnenbeen deraan en em niet de hoek in laten gaan *LOL*

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:05

Ik wil niet zeuren hoor, maar in je profiel staat dat je ZZ-dressuur rijdt(????) en je kan die pony niet in de bak houden Verward

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:07

2 zielen, 1 gedachte......Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:48

nog een ziel erbij

dit staat er
Nou ik heb een pony
Een welsh
Bij iedereen is ie heel eigenwijs behalve bij mij
Hij is een ruin van 9jaar
En ik heb hem gekocht van Manege Besdaal
Nu kan hij ZZ dressuur(traver,wijken,passage,wendig voor- achterhand,Schouderbinnen en buitenwaarts,Achteruit enz)
Alleen een appuyatie moet ik nog leren voor de rest kan hij alles van B tot ZZ
Binnekort Foto's
Ik ga ook een site van mijn scheetje maken dus dan weten jullie nog meer


wist niet dat je ook la passage moest doen in zz (z2 dus)
En appuyatie, appuyementen dus moet je in de z1 al kennen

Ga echte instructie halen dan leer je tenminste echt rijden
En als je niet eens je pony normaal kunt sturen hoef je de komende tijd ook echt niet aan springen te denken.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:26

Gaaaap
En ik rij Grand Prix met een geit, dat is sinds kort toegestaan als hij maar groter is dan 1 meter 50. Kan alleen nog niet blijven zitten, maar dat is een detail, voor de rest kan hij alles.

Wat zal jij pijnlijke duimen hebben zeg van al die verhalen die je er uit gezogen hebt.