Liverpoolstang met kinketting lost probleem op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:03

Mijn paard doet buiten soms hetzelfde, hij maakt zich heel sterk en gaat er vandoor. Ik rijdt buiten met een ongebroken pelham met dubbele teugels. De stangteugel dient alleen voor noodgevallen (hangt verder los) en heeft ook goed gewerkt. Je moet die stangteugel alleen heel erg gedoseerd gebruiken, als je iets teveel doet, steigert hij. Dat is natuurlijk ook gevaarlijk. Ik rijd in gezelschap steeds vaker met een gewone gebroken trens. Het vertrouwen moet echter van twee kanten komen!
Als je met een stang en dubbele teugels gaat rijden, probeer dat dan eerst in de bak, zodat je zijn reacties leert kennen.
Longeren hielp bij mij onvoldoende. Hij vindt het allemaal gewoon geweldig!


VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:30

Hard trekken heeft geen enkele zin, helemaal mee eens. Maar in zolle galop op de snelweg af is een ervaring die ik nooit zal vergeten en nooit meer hoop mee te maken.
Wij zijn in de bak en op de weg steeds aan het trainen op onmiddellijk luisteren en reageren, dat werkt op zich goed. Soms kom je in een situatie terecht waarin je een paard toch even niet in de hand hebt en in een gevaarlijke omgeving kies ik dan toch voor de noodrem van een pelham.

Alle animals are equal, but some animals are more equal than others... George Orwell, Animal Farm

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers