heo moet je je voorbereiden op een wedstijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:57

ik denk dat je goed moet slapen.....goed eten..ik ben normaal niet zo zenuwachtig maar..ik zou gewoon..vroeg naar bed en goed eten en drinken...het is pas 4 JANUARI toch..doe rustig aan...en praat veel met je paard als je op de wedstrijd bent

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:05

Zorgen dat je je proefje goed (uit je hoofd!) kent

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:29

Zal je even voorstellen hoe ik dat doe;

Ga op tijd slapen,zodat je er 's morgens uit kan
Zorg ervoor dat je je proef goed kent
Rijd je proef een aantal keer met b.v. iemand dat kan oordelen hoe je ze rij,maar NIET tijdens het losrijden
Tijdens het losrijden moet je er vooral voor zorgen dat je je paard soepel maakt: overgangen,voltes,slangenvoltes,beetje aan teugel
Houd tijdens het losrijden telkens een 10+- minuutjes werken en dan weer +- 5 losstappen
Ben niet zenuwachtig!Je paard word het dan ook!!


Zo doe ik het dus Bloos

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:35

zorg dat je op tijd bent, niet hoeft te haasten en controleert of je nix bent vergeten....ga voordat je paard gaat zadelen ff lekker iets doen wat nix met de paarden te maken heeft, boekje lezen....relaxen......hammmmmmmm ff tot rust komen...alle stress eruit

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 10:58

Ik las deze week een mooie uitspraak van Thamar in de Hoefslag: Zie de wedstrijd als onderdeel van je training. Probeer ervan te leren. En als je een fout maakt, is dat weer een puntje voor jezelf om thuis te oefenen.

Ga nergens van uit en probeer voor jouw doen die proef zo correct mogelijk neer te zetten. Vergelijk jezelf niet met een ander.

Succes!!! OK dan!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:10

ik doe het zo:

- de vorige dag in de ochtend alles klaarzetten wat nodig is ( mocht je dan iets niet hebben, kan je er in de loop van de dag nog voor zorgen)
- alles wat je in het proefje moet kunnen oefenen, maar niet in dezelfde volgorde, dan kan het zijn dat je paard het proefje gaat snappen, en dat hij het zelf gaat lopen. Daarbij kan het voorkomen dat in je proefje het paard voor jou hulp iets gaat doen, en sdat wil je net.
- ikzelf eet een tijd van te voren gezond, en ook zorg ik dat ik een beetje conditie heb.
- maak je niet al te veel zorgen! ALs het heel erg is, kan je een affimatie ( of hoe je dat schrijft ) proberen! dan zeg je heel vaak tegen je zelf een zin. Bijv: Het gaat goed op de wedstrijd, of: Ik Kan het heel goed.
zoiets.
dat helpt bij sommige mensen heel goed!

succes!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:17

ik rijd van te voren m'n proef een keer of 3 volledig,en dan ga ik steeds stukken uit de proef oefenen,met een extra volte of overgang erbij.Anders gaat je paard idd vooruitdenken.Verder zorg ik dat ik goed heb uitgeslapen,en minstens een andere persoon controlleerd of ik niks ben vergeten.