paard blijft traag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dierenvriend

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:42

hij is nog maar 3 maanden onder het zadel, ik denk dat je te snel wilt. mijn pony is nu ook ongeveer 3 maanden onder het zadel, eerst was ze heel vlot, je merkte echt dat ze er lol in had, als maar willen galopperen ed. maar nu begint ze ook sloom te worden, stil staan, bokjes geven, achter uit lopen. van haar weet ik dat ze echt aan het testen is. omdat ze dat ook deed toen we haar leerden longeren, eerst gata het hardstikke goed, en daarna begint ze uit te proberen. ik denk dat dat ook bij jou paard het geval is. ik zou zeggen: gewoon door gaan. geen rotschop verkopen, maar neem de teugels in 1 hand en tik daarmee aan weerskanten van de schoft als hij niet door wilt lopen. je kan ook een stuk touw aan de teugels bevestigen en hem daar mee kriebelen op de schoft, voor de meeste paarden is dat een heel irritant gevoel en dan lopen ze wel. ik heb zelf dat tikken emt de teugels ook gedaan, en ze schiet gelijk naar voren, een iets hardere tik met de teugels kan ook, als je er maar niet mee gaat slaan. een rotschop verkopen zal ik op zo'n jonge pony niet doen, daar wordt hij alleen maar onzeker van, want bljkbaar snapt hij niet wat er van hem gevraagd wordt. ik zal het met die teugels echt proberen. groetjes


Leven zonder paarden is geen leven...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers