hoe kan ik dit nu het beste aanpakken...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

hoe kan ik dit nu het beste aanpakken...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 11:35

Ik heb een klein probleempje met wedstrijd en het is iedere keer weer hetzelfde. Standaard als ik de preof ga rijden neemt Marco een of twee versnellingen terug met als resultaat ieder keer de coupon vol met: meer impuls. meer verruiming, meer voorwaarts en andere variaties hierop. Doodzonde, want de rest van de proef gaat meestal harstikke goed. Maar meneer weigert om harder te gaan, dus meestal is de middendraf/galop niet veel (terwijl het thuis tijdens de training wel super gaat) en over het algemeen zien de oefeningen er ook minder uit.
Ik heb er al aan gedacht dat ik hem zelf zo vast hield, door mijn zenuwen of dat ik het zo perfect mogelijk wil doen, maar dit is niet het geval. Ook de zweep doet hem bitter weinig tijdens zo'n proef, soms bokt hij even en gaat dan weer in hetzelfde tempo verder.
Jullie snappen al, hier wil dus thuis mee aan het werk, want dit doet hij ook als thuis iemand de proef voorleest. Ik heb vorige week al met mijn zusje wat geoefend, en het is nu zo dat het begin van de proef het tempo er nog aardig inzit, maar het lijkt onmogelijk voor hem om dat vast te houden.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken. Veel proeven voor laten lezen, of juist niet. hoe en wanneer belonen of straffen....alle tips zijn welkom!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 10:04

Dat van die verknoeide proef heb ik ook al een geprobeerd, maar helaas heb ik een te nuchtere en eigenwijze haflinger die dan eens een flinke bok teruggeeft en gewoon verder sloft. Het is ook geen probleem van de laatste tijd maar ik heb hier al meer dan een jaar "last" van en begin het nu toch een beetje beu te worden dat ik nu noit eens een superproef kan rijden (dus zonder mijn fouten;) ).
Als ik de ring ga verkennen maak ik nog vlug zoveel mogelijk overgangen en tempowisselingen dat hij scherp aan het been is. En daar heb ik nog profijt van in het eerste deel van de proef, maar daarna zakt hij dus in.
Ik denk dat ik dus maar in de training meer op de impuls ga trainen tijdens een proef, want met 'gewoon" rijden gaat hij voorwaarts genoeg..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 14:05

INkie schreef:
Als hij in de proef 2 versnellingen terug neemt dan moet je met rijden je tempo 2 versnellingen omhoog leggen! dan gata ie in de proef weer 2 versnellingen terug en dan heb je het normale tempo Tong uitsteken


Marco ziet me al aankomen Clown

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 11:03

de moeder van Marco heette Marita van de klingelbeecke, maar volgens mij staat niet in mijn profiel dat de moeder is overleden aan een hartaanval, wat het is geweest weet ik ook niet, kan idd een hartaanval zijn geweest maar misschien ook iets heel anders.
Nee, ik weet voor 100% zeker dat dit probleem niet medisch ligt, bij het inrijden tussen de andere paarden gaat het wel goed, met voldoende impuls en als we met de trailer naar de les (ongeveer dezelfde afstanden als naar een wedstrijd) rijdt hij de sterren van de hemel.
Het is net zoiets als wat hij nu weer ondekt heeft. Sinds hij geschoren is rijd ik hem in met een inrijdeken, maar meneer heeft nu door dat hij daardoor de zweep niet voelt, dus doet hij helemaal niets met de deken op, ik kan bij wijze van spreken meppen als ik wil, maar hij slentert gewoon door alsof hij niets gevoelt heeft Clown Hij gewoon net iets te slim voor mij Haha!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 17:32

Lielle schreef:
simpele oplossing: inrijdeken eraf *LOL*


Ja hoor dat gebeurt nu ook. Wie niet luisteren wil, moet maar kou lijden Haha!

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers