wat vinden jullie het moeilijkst met rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vinden jullie met moeilijkst met rijden?

wijken
20 (31%)
stelling
17 (26%)
figuren rijden
2 (3%)
uitgestrekte draf
11 (17%)
galop
14 (21%)

Totaal aantal stemmen: 64


DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

wat vinden jullie het moeilijkst met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 11:55

sorry dat ik zoveel polls doe maar ik heb nix te doen Knipoog

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:57

het moeilijkst met rijden vind ik dat als iets niet lukt je toch rustig moet blijven en niet boos kan worden op je paard omdat het probleem negen van de tien keer bij jezelf te zoeken is. Dat is moeilijk!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:00

de hele basis (nageeflijkheid, impuls en vul het verdere rijtje maar in Haha!) Als dat voor elkaar is, lukt de rest ook wel.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:09

dat klopt dat ben ik met je eens lielle..
gr esther
want je hebt een probleem als je het NIET goed leert

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:09

orsini schreef:
het moeilijkst met rijden vind ik dat als iets niet lukt je toch rustig moet blijven en niet boos kan worden op je paard omdat het probleem negen van de tien keer bij jezelf te zoeken is. Dat is moeilijk!!!

Idd... van deze poll heb ik voor de uitgestrekte draf gekozen, omdat ik die niet doe met hof en zou ook niet weten hoe het moet enz ???

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:11

Als ik echt moet kiezen uit dat rijtje kies ik voor de galop..
Mijn paard heeft moeite met de galop, evenals ik..
Ten eerste heb ik moeite met blijven zitten (mijn paard gooit heel hoog op) en ten tweede heb ik moeite om haar in de galop te houden.
Meestal is het gewoon een rondje dwars door de hele bak heen, want ik kan haar dan niet op de hoefslag houden..
Maargoed, binnenkort weer lessen, en dan hopen dat het beter gaat.. Lachen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:12

Lielle schreef:
de hele basis (nageeflijkheid, impuls en vul het verdere rijtje maar in Haha!) Als dat voor elkaar is, lukt de rest ook wel.


Ben het hier mee eens, maar heb gekozen voor de uitgestrekte draf, we doen het welleens, maar vind het gewoon wat lastiger als bijv. wijken of figuren rijden

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:12

Galop, omdat Flair haar galop zo slecht is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:13

Ik mis wat opties: changeren blijf ik lastig vinden. Niet dat mijn merrie er heet van wordt, maar gang is alles, en ze wil nog weleens een bok geven.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:30

Ik heb gestemd op uitgestrekte draf.
Als ik Ushi vrij in de bak laat lopen en ze zit wat te showen kan ze ZO mooi strekken,
maar onder het zadel krijg ik er geen 1 pasje dat een beetje gestrekt is uit

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:36

Cassidy schreef:
Ik mis wat opties: changeren blijf ik lastig vinden. Niet dat mijn merrie er heet van wordt, maar gang is alles, en ze wil nog weleens een bok geven.

ik mis een heleboel opties, dus heb dan ook niet gereageerd. Maar een lijstje (afgezien van die basis die ik hierboven noemde).

Pablo: echt nageeflijke overgang galop-draf, afwenden en rechtrichten op de A-C lijn. Recht halthouden.
Raimaer: buiging, schouderbinnenwaarts, travers, gesloten middendraf, voltes in galop.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:40

Oh, en een goede sliding stop, of een knappe spin....maar dat zijn specifieke westernoefeningen, die zullen niet in een dressuurpoll komen te staan...Lips are sealed

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:44

en spring- en crossopties *LOL*

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:48

De mijne staat er niet bij. Rechtgerichtheid, en ontspannen en nageeflijk rijden met een fijne buiging. Dat vind ik het moeilijkste. Als dat allemaal ok is, dan kan ik de rest ook wel aan! Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:54

Maar als ik perse moet kiezen, dan kies ik voor middendraf (mn het terugkomen) en wijken.

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:00

orsini schreef:
het moeilijkst met rijden vind ik dat als iets niet lukt je toch rustig moet blijven en niet boos kan worden op je paard omdat het probleem negen van de tien keer bij jezelf te zoeken is. Dat is moeilijk!!!


idd ! daar heb ik ook veel moeite mee, vooral omdat het mijn schuld is

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 13:03

jah sorry mensen dat ik niet alles heb opgenoemd maar dat is ook niet mogelijk, zoveel!!! dus ik heb er gewoon een paar, en dat je daar uit moet kiezen

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:13

Voor mij is het moeilijkst normaal op een paard te zitten, ik krijg niet echt geweldig les dus blijft dat een obstakel.
Ik heb maar gekozen omdat ik bij de meeste manegepaard geen stapje opzij krijg(naja beetje overdreven maar toch)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:27

Voor mij is het aller moeilijkst ehm...netjes zitten Bloos

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:35

Galop vind ik (nouja, Fraeva) het moeilijkst. Fraeva is een 5-ganger en ze heeft daarom een gelopen galop... voltes galoperen zijn dus heel moeilijk voor haar.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:51

Scum schreef:
De mijne staat er niet bij. Rechtgerichtheid, en ontspannen en nageeflijk rijden met een fijne buiging. Dat vind ik het moeilijkste. Als dat allemaal ok is, dan kan ik de rest ook wel aan! Haha!


Ook bij mij is het rechtrichten het moeilijkste.
Als tie niet recht is wil ze niet buigen in het wijken, wil ze niet buigen en stelling geven op een volte 10 meter in galop, wil ze enkel in slalom over de AC, staat ze scheef met het halthouden en het achterwaards, zwaait ze uit op de diagonaal en al helemaal in middendraf, doet ze aan 1 kant geen goede schouderbinnenwaards en aan de andere kant geen goede travers... nou en dat gaat wel even door zo... Haha!

Maar met consequent tweede hoefslag kom ik een heel eind... nu na 3 weken merk ik al duidelijk verschil... en maar niet boos worden als ze weer naar de hoefslag toe klapt.... pffff

Wat ik ook heel moeilijk vind is het onderscheid weten tussen: nog even doorvragen of haar plafond (voor die dag) bereikt hebben. Soms nemen ze je in de zeik en een andere keer kunnen ze gewoon niet meer dan ze al doen.

*wel leuk om te zien waar anderen tegenaan lopen, bij een ander lijkt het altijd makkelijker te gaan dan bij jezelf* Lachen

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:52

Totaal onafhankelijk zitten vind ik erg moeilijk

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:05

ik heb galop maar gestemd omdat ik daar met mijn haf de meeste moeite in heb om hem dan rond te houden/krijgen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:40

Vendell"]
[quote="Scum schreef:
De mijne staat er niet bij. Rechtgerichtheid, en ontspannen en nageeflijk rijden met een fijne buiging. Dat vind ik het moeilijkste. Als dat allemaal ok is, dan kan ik de rest ook wel aan! Haha!


Ook bij mij is het rechtrichten het moeilijkste.
Als tie niet recht is wil ze niet buigen in het wijken, wil ze niet buigen en stelling geven op een volte 10 meter in galop, wil ze enkel in slalom over de AC, staat ze scheef met het halthouden en het achterwaards, zwaait ze uit op de diagonaal en al helemaal in middendraf, doet ze aan 1 kant geen goede schouderbinnenwaards en aan de andere kant geen goede travers... nou en dat gaat wel even door zo... Haha!

Maar met consequent tweede hoefslag kom ik een heel eind... nu na 3 weken merk ik al duidelijk verschil... en maar niet boos worden als ze weer naar de hoefslag toe klapt.... pffff

Wat ik ook heel moeilijk vind is het onderscheid weten tussen: nog even doorvragen of haar plafond (voor die dag) bereikt hebben. Soms nemen ze je in de zeik en een andere keer kunnen ze gewoon niet meer dan ze al doen.

*wel leuk om te zien waar anderen tegenaan lopen, bij een ander lijkt het altijd makkelijker te gaan dan bij jezelf* Lachen
[/quote]

Bij mij ligt het ook voor een groot gedeelte aan mezelf hoor. De paarden zitten steeds rechts vast, waardoor ze aan de linkerkant het bit vastpakken. Dus mijn linkerhand zal wel niet soepel genoeg zijn Bloos . Daar probeer ik dan heel erg op te letten. Bij het ene paard gaat dat gemakkelijker dan bij de andere. Bij de ene komt de rechtgerichtheid tamelijk goed in orde als ze goed over haar rug wordt losgereden. En bij de andere moet ik idd op 2 hoefslagen gaan rijden (mn op de linkerhand natuurlijk Haha! ).

En ja, als ik soms ruiters in het Z2 zie (in het Z1 zie ik nog genoeg problemen bij anderen) die meer bevestigd zijn dan lijkt het net alsof zij nooit problemen hebben met de rechtgerichtheid. Maar volgens mij heeft zowat elke ruiter (zelfs onze Anky Haha! ) hier wel probleempjes mee.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:45

Ik moet voor wijken gaan, mijn verzorgpaard weigert zijn achterhand mee te nemen, maar ik heb hier al een flinke tijd neit meer aan gewerkt...