Lippen nat maken met tong

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Lippen nat maken met tong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 18:15

Ik plaats het onder RT... omdat ik zo goed als 100% zeker weet dat er geen medische oorzaak is... Lachen

De laatste tijd doet Banjer tijdens het rijden haar lippen nat maken met haar tong... dat is te vergelijken als wij onze lippen vochtig maken zeg maar...

Wat zou dit kunnen zijn? Ik rijd Banjer met een westernhoofdstel, Myler bit, zonder neusriem (en die komt er niet aan ook).

Ze is er niet minder stuurbaar door, eet normaal en een paardentandarts die sinds kort een paard bij ons op stal heeft staan (nou ja... zijn vriendin dan) zegt dat het niet aan het gebit ligt...

Wat zou het kunnen zijn? Ik vermoed zelf dat het een trucje uit haar hele grote trucendoos is... Haha!

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:32

Misschien om haar lippen tijdens dit weer warm te houden?:D

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:35

kijk uit dat dit geen aanwenning word voor der want dan krijg je het er bijna tot niet meer uit!

het zou idd een rijtechtnisch probleem kunnen zijn.. als dat zo is, ligt het aan de aanleuning of aan het bit... probeer samen met je instructrise naar een oplossing te zoeken..?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:43

tamfawn schreef:
Misschien om haar lippen tijdens dit weer warm te houden?:D

ik stelde een serieuze vraag... Scheve mond

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:45

M3isSi3j schreef:
kijk uit dat dit geen aanwenning word voor der want dan krijg je het er bijna tot niet meer uit!

het zou idd een rijtechtnisch probleem kunnen zijn.. als dat zo is, ligt het aan de aanleuning of aan het bit... probeer samen met je instructrise naar een oplossing te zoeken..?

denk eerder dat het aan de aanleuning ligt.... Banjer en ik zijn aan het omscholen naar western... en ik vind het heel moeilijk om niet iedere keer weer de "engelse" aanleuning erbij te pakken...

Het bit... denk niet dat het daar aan ligt... heb wel pas een nieuw bit, maar dat hangt er ook alweer een maand of 2 - 3 in... dan had ze het denk ik gelijk al moeten gaan doen....

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:57

Treasure likt altijd als het ware haar schuim weg. Maar volgens mij pas na het rijden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 00:05

zou het een teken van ontspanning kunnen zijn? ze deed het een keer op terugweg van een buitenrit... en bij ons op stal staat een paard dat ook een "ontspannings-tic" heeft... die klappert de hele tijd met zijn lippen...

Ik ga sowieso even voor de laatste zekerheid de VA bellen morgen... (zullen wel lachen om mijn vraag... Haha!)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:02

Volgens mij wel. Dat trillen/klapperen met de lip heb ik ook vaker gezien. Lijkt me niks schadelijks. Laat je weten wat de VA zei?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 17:33

VA gebeld... Lachen

Hij denkt dat het een vorm van "protest"/nadenken is... Banjer doet het vooral als we een nieuwe oefening doen, iets moeilijks dus (we zijn bezig met omscholen naar western)... maar ze deed het ook op de terugweg van een buitenrit... dus een teken van ontspanning kan het ook zijn,.... hij wist het iig niet zeker...

Hij zei wel dat het lichamelijk helemaal GEEN kwaad kan... Lachen Alleen dat het plaatje misschien minder mooi wordt, in bv. een dressuurproef (en laat ik nou net geen wedstrijden rijden... Haha!)

Ik ben iig blij dat het geen kwaad kan... Lachen

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:04

Zo heeft een vriendin van mij een paard die tijdens het rijden met haar bovenlip "speelt" (klinkt wat..ja oke, maar dat dus niet;-) Net of ze wil gaan flemen..ziet er wel grappig uit, ze doet t ook als ze ontspannen is...misschien een vorm van uitting?