Kijkerig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Kijkerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 01:11

Mijn paard is erg kijkerig. Vooral op wedstrijden is het hopeloos (nu ja, bijna dan). Ik weet dat het een probleem is dat vooral te maken heeft met mij. Ik heb een redelijk dominant paard en ik ben al blij wanneer hij een beetje braaf loopt op zo'n wedstrijd (lees: niet ervandoor gaan, staken en meer van dat soort dingen), maar das in de M2 echt niet genoeg, want lengtebuiging heeft ie dan echt niet en hij komt enorm terug in tempo (of het tegenovergestelde) en bovendien kan ik hem dan niet uitzitten met die rechte rug. Weet dat hij de oefeningen wel kan en daar ligt het ook niet aan, alleen Ach gut heeft hij niet genoeg aandacht voor mij. Ik heb al 100 en 1 dingen geprobeerd (consequent zijn.....) en alles helpt ook wel een heel klein beetje, maar wat zijn nu de beste gehoorzaamheidsoefeningen? Met de instructie werk ik veel aan de gehoorzaamheid en het gaat ook heel langzaam wat beter, maar wat vinden jullie nu erg goede oefeningen? (es kijken of er nog wat tussenzit wat ik nog niet heb geprobeerd......)

www.creawork.nl Creatieve workshops


Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 00:48

In principe is mijn paard niet angstig, maar hij maakt misbruik van de situatie. Hij is 10 jaar en we rijden al 6 jaar wedstrijden en de meeste dingen heeft hij al lang eens gezien. Nu helpt het idd het beste om zoveel mogelijk wedstrijden te rijden. Dit jaar heb ik er maar 5 gereden, dat is ook wel erg weinig. Het grote probleem is echter dat het een dominant paard is dat je echt aan het werk moet houden. Als hij even de kans krijgt, dan zoekt hij alle uitvluchten die er zijn. Echt zenuwachtig voor een wedstrijd ben ik niet (alleen bij springen, maar dat vind ie leuk en dan gaat het als een speer). Het probleem is echt om hem de baas te blijven en geen kans te geven om de boel te verzieken. Iemand ervaring met een dominant paard en hoe het de baas te blijven, maw hoe houd ik mijn paard aan het werk?

www.creawork.nl Creatieve workshops

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 18:05

Bedankt voor de reacties, maar alles wat hier staat (en wat mogelijk is binnen een proef) heb ik zo ongeveer al gedaan. Het probleem is ook echt de proef. Kon ik er nu maar een volte tussendoor rijden of 20 min al alleen in de baan, dat zou helpen, maar dat zit er niet in, omdat de proef vastligt. Wat betreft de neusriem, hij heeft een dubbele, maar de onderste zit er meestal niet aan, juist om zo het allemaal beter te kunnen voelen.

www.creawork.nl Creatieve workshops

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 09:57

Osita, da's een goed idee. Als het nu weer een stuk achteruit gaat, ga ik dat proberen.
Heb gisteren een wedstrijd gehad en ben nu eerder gaan inrijden. Er was veel ruimte en en ik heb dus dat uur goed aan de gehoorzaamheid kunnen werken. Bovendien mocht je voor de baan zelf nog even rijden, terwijl je voorganger in de baan de proef aan het rijden was. Dat scheelde en ik had nu 152 pnt, dus daar was ik best blij mee. Had het eerste rondje in de baan (je kon er niet omheen) ook mijn zweep meegenomen en dit hielp ook wel.

www.creawork.nl Creatieve workshops


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers