regelmatige gang help me !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

regelmatige gang help me !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 19:24

hoi mijn (verzorg) pony is een haflinger en heb les met hem en het gaat echt heel goed behalve de gangen soms gaat ie snel draven dan weer wat minder snel maar ik wil dus een gelijke gang hebben ben er wel mee bezig maar heeft iemand nog tips hiervoor en weet iemand nog leuke aparte figuuren te rijden>??

alvast bedankt groetjes chantal.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:43

inderdaad gewoon zelf erop letten dat jullie een gelijk tempo blijven houden.
als ze even in een goed tempo zit,en ze wilt harder even een ophoudingkje maken,en wil ze langzamer ook niet toelaten,dan weer benen geven.

en ook veel figuren rijden.
niet constand rondjes over de hoefslag,ook veel figuren rijden.

chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 21:18

oke bedankt

chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 21:19

weet iemand ook nog leuke spelletjes ik mag niet met haar springen of gekke dingen doen!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:44

slalom stappen en draven om pionnetjes, daar wordt ze lekker soepel van. Balkjes op de grond leggen en daar overheen stappen en draven of tussendoor laten stappen.
pionnetje op bepaalde afstand over de lange zijde zetten en dan voor jezelf een proefje bedenken: halthouden bij 1e pion, dan in stap (of draf) naar de 2e, daar een volte naar links of rechts (of meerdere) dan weer halthouden of stappen etc. Zo ben je heel bewsut bezig met overgangen en volte rijden op een bepaald punt. Best moeilijk omdat het best dicht op elkaar zit!

chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 12:37

hey joyce bedankt goed idee OK dan! heb hier nog wat skiler pionetjes liggen!!!!!! als het weer wat beter weer is en het veulen heeft gehad (want nu doe ik de splagaat ofzo) dan ga ik het gelijk doen OK dan!