leuke oefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

leuke oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 18:13

Hallo,

ik rij sinds 2 maanden 2x in de week een bijrijdpaard. Hij kan heel veel (qua dressuur), maar ik nog niet. Ik heb ook nog niet heel veel vertrouwen in hem, en hij ook niet in mij. Het is niet zo dat ik me daar heel veel zorgen om maak, maar ik vroeg me af of iemand tips had voor leuke oefeningen in het algemeen en misschien leuke oefeningen om meer vertrouwen in elkaar te krijgen. Gewoonlijk probeer ik veel figuren te rijden en veel overgangen. Binnenkort wil ik ook privelessen nemen.

Wie o wie heeft er leuke tips.

l0rrYp0rrY

Berichten: 226
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:21

je kan balkjes draven, veel met m bezig zijn, voltes rijden maar wle op leuke manieren, blijf tegen m praten dan herkent die je stem.. end ah helpt vaak, je kan vragen of die wil nageven en eventueel gewoon eerst opbouwen.. tenslotte moeten jullie tog aan mekaar wenne succes en veel pelzier samen!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:37

Je kan ook es een keertje gewoon wat met hem knuffelen, lekker uitgebreid gaan poetsen en (als het mag) een stukje gaan wandelen ofzo

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:41

ga helemaal mee met Gjilke!

SPDB
Berichten: 135
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:49

Is de NH methode niet leuk voor jullie beide? Hiermee krijg jij vertrouwen en leert het paard jou "kennen" als leider...???

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 21:03

Ik weet niet zo goed of NH wel geschikt is. Het is een redelijk dominante ruin (denk ik, zoveel verstand heb ik er namelijk niet van), dus of dat een goed idee is? Zou ook moeten vragen of zijn eigenaresse dat wel goed vindt. Zij rijdt zelf alleen dressuur met hem. Maar het is wel een keertje goed om te overwegen. Bedankt voor je tip, spdb.

elady en gjilke, ik poets en wandel ook regelmatig wat. Ik ben zelf niet een enorme knuffelaar, maar hij ook niet geloof ik Lachen

lorryporry, met die balkjes ga ik zeker binnenkort proberen.

Ik denk ook dat het vanzelf wel komt als we wat meer op elkaar ingespeeld zijn. Bedankt voor jullie tips!

Vroeger, toen ik nog op ponykamp ging, vond ik gymnastiek-achtige oefeningen altijd erg leuk. Zijn er ook van dat soort oefeningen die je verantwoord kunt doen?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:35

NH is een manier van omgaan, namelijk dat jij de taal van je paard probeerd te benaderen en niet verwacht dat je paard mensen taal spreekt. En daarnaast dat je de dominatieverhoudingen goed vast legt. Gewoon een verstandige manier van omgaan met je paard, en dus ook zeker verstandig bij een dominant paard.

Misschien dat vrijheidsdressuur nog een idee is? knielen buigen e.d. Ik weet niet of er iemand imn de buurt is die je daar mee kan helpen, maar als je bij zoeken 'knlielen' intyped krijg je volgens mij een heleboel info. Daarnaast is het boek paardenschool van patricia penqiut (verbeter me aub als ik haar naam verkeerd heb) heel handig.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:56

Gjilke schreef:
Je kan ook es een keertje gewoon wat met hem knuffelen, lekker uitgebreid gaan poetsen en (als het mag) een stukje gaan wandelen ofzo


inderdaad, verder kan je slalommen, figuren rijden, balkjes draven en zelf wat dingen verzinnen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 03:06

Ga eens met hem voetballen.

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:31

ik weet niet of het leuk vind, maar toen mijn paard op de wei stond ben ik haar trucjes gaan leren, daardoor is ze veel aanhankelijker geworden en is echt blij me te zien. ik weet nu precies wanneer ze wat gaat doen en heb hierdoor meer vertrouwen in haar en ook in mezelf gekregen