Les van Branderup of Hinrichs en zo...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Les van Branderup of Hinrichs en zo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:55

Afgelopen weekend schijnt Bent Branderup (die Deense goser) in Noordnederland (Appelscha) les te hebben gegeven aan enkele uitverkoren zielen Slim . Geruchten gaan dat Richard Hinrichs ook die kant op komt.

Wie weet daar meer van? Ik ben daar namelijk erg in geinteresseerd en zou ook weleens uitverkoren willen worden. Wie organiseert deze evenementen en hoe kom ik met die lui in contact?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:21

Branderup heeft nu een contact adres in nederland. De site is www.dekloosterhof.nl. Hier vind je het telefoon nummer van die vrouw die ook bij hem lest.

Van Richard weet ik niks.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:32

Het klopt inderdaad dat Bent Branderup daar was voor een select gezelschap (8 deelnemers). Het was de eerste keer dat de maestro zelf in Nederland was. Deze clinic was georganiseerd door de famillie Bolsenboek en het plan is dit vaker te organiseren. In de toekomst ook op een wat zuidelijkere locatie.

Wat foto's die ik daar gemaakt heb:

's Morgens Theorie:

Afbeelding

Praktijkles (Bellinda Bolsenbroek op Interquedente)

Afbeelding


En de maestro zelf te paard!

Afbeelding

Plannen om ook Richard Hinrichs naar Nederland te halen zijn mij niet bekend.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:07

Ik zie in je profiel dat je zelf een Lippizaner hebt,
Daar waren er twee van op de clinic, misschien ken je ze?

Wim Vonk:
Afbeelding

Ton van Duivenvoorde
Afbeelding

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:41

Wim Vonck is wel bekend in Assen en omstreken. Hij heeft zelf een stal net even buiten Assen, namelijk in Deurze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:52

he, volgens mij ken ik die man Verward
Staan die op een stal in Ortofta waar ik er eentje van mij korte tijd heb gehad

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:00

Gaaf, dat zou ik nou ook wel heel leerzaam vinden

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:02

Een kennis / vriendin van mij zou ook meedoen met haar Lusitano. Helaas kreeg dit dier een paar maanden geleden een blessure. Ze is nu (gelukkig) weer aan het opbouwen en kan ze misschien een andere keer meedoen.

Ik zal eens via mijn instructie proberen uit te vinden of Hinrichs inderdaad komt: dan zit ik absoluut vooraan!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:21

Wim Vonck heeft zelf als 1e Nederlander (Naast Eddy Modde dan) zijn level 3 Parelli gehaald dit jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:52

Kan iemand voor mij achterhalen waar die Bent tegenwoordig woont? Anders lijken ze wel verdacht veel op elkaar iig.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:59

Hij woont in Denenmarken, maar geeft in heel europa clinics (+/- 40 weekenden per jaar) Hij is het bekenst van zijn boeken, video's en uitspraken. Heel inspirerende man.

Meer informatie
http://www.branderup.de/
http://www.branderup.com/

Zijn adres:
Skolen for Akademisk Ridekunst • "Stengaarden" • Dk-3100 Havreholm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:03

en zijn vrouw is een Zweedse, nou weet ik vrijwel zeker dat het hem was.

Goh, heb ik nog bij een beroemdheid op stal gestaan Haha!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:31

Citaat:
en zijn vrouw is een Zweedse


Ook dat klopt dat vertelde hij nog tijdens de lunch toen we wat over vreemde talen en dialecten van gedachten wisselde. Bent spreekt vloeiend deens, duits, engels, spaans, en nog veel meer talen een beetje. De werken van Pluvinel, la Guinierre en Steinbrecht heeft hij omgezet naar een wat moderner, makkelijker te begrijpen Duits.

Wat Leuk dat je bij hem op stal hebt gestaan! Had je toen niet gemerkt hoe bijzonder hij is?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:49

Foogul schreef:
Wie weet daar meer van? Ik ben daar namelijk erg in geinteresseerd en zou ook weleens uitverkoren willen worden. Wie organiseert deze evenementen en hoe kom ik met die lui in contact?


En dat zou ik ook wel eens willen weten Haha!

Ik heb van de zomer -een door abby- georganiseerde clinic gevolgd, dat was erg interessant voor de manier waarop ik mijn paarden wil rijden en heb ik ook erg veel van geleerd.
Helaas kan ik dus te weinig instructie krijgen in onze regio op het niveau van die instructrice, waardoor het e.e.a. begint te verwateren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:09

*LOL* Wim Vonck is de stalhouder van zowel Foogul (topicstarter) als mij, dus ik had de foto al gezien, hij had hem trots laten zien toen hij weer thuis was Haha!

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:58

Ja, ik wist het dus via Wim Vonck en die man op de andere Lipizzaner ken ik ook. Das Ton Duivenvoorde (u allen misschien wel bekend van RTL4-programma over "vieze huizen" Haha! ). Het Lipizzaner wereldje is maar klein.

Maar goed, ik heb nu dus een paar aanknopingspunten voor een zoektocht. EEn clinic via Abby is misschien ook wel goed.

Mooie foto's trouwens Don Marcello. Was je ook op de barokdag van Tineke Bartels?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:32