heel goed de buitenhand begrenzen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

heel goed de buitenhand begrenzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 18:07

hoi, ik heb een pony die moeilijk is met zijn buitenhand, hij is goed op de buitenteugel gereden, dus ik kan hem ook nageeflijk rijden met 1 teugel zo maar zeggen, dus dat is goed. Maar ik moet mijn buitenhand heel heel heel erg begrenzen wat ik ook doe alleen dat is moeilijk want verlede keer in mijn proef moest ik een stuk doorzitten en een volte bij e-b-e maken, en dan moest ik de buitenhand weer begrenzen, en toen sprong hij aan in galop, omdat ik mijn benen in een andere positie hield. Ik hoop dat iemand nog andere tips heeft want ik weer dat je je buitenhand moet begrenzen door je buiten hand en buiten been er goed aan te houden, maar als ik mijn buitenhand ga gebruiken gaat hij minder nageeflijk lopen, een moeilijk geval dus, wie o wie kan mij helpen?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:14

Valt ze naar buiten dan. Dan loopt ze geheel op de buitenteugel.

Ga is lekker aan de lange teugel rijden. En laat haar zelf haar evenwicht vinden. Want ten eerste is het voor jouw niet fijn. Maar ook voor je paard niet. Die belast zo meer zijn buiten voorbeen. Inplaats van binnen achterbeen.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 16:10

mn pony is een arabier, als ik hem over zn rug probeer te rijden lukt dat ook wel, alleen hij wil niet op zijn achterhand gaan lopen, dat is moeilijk, en met lange teugel is het ook moeilijker... maar i kzal het proberen Knipoog bedankt

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:41

Een paard dat zonder gestoort te worden op het bit. Zou het gewicht over 4 benen verdelen.

Dus ik zou zeggen. Maar veel overgangen en wendingen aan een doorhangende teugel. Pas op het moment dat hij recht is. Kun je lichtjes de teugels er bij pakken.

Verzameling is belangrijk. Maar daarvoor moeten wel eerst bepaalde dingen aan wezig zijn. Zoals het goed reageren op de hulpen, het op eigen benen lopen, over de rug lopen en evenwicht van jullie samen. Zonder dit kun je het paard niet goed verzamelen.

Ga hem in iedere geval niet van voren sterk tegen houden. En met been er bij rijden. Het lijkt dan alsof hij verzameld. Maar het is een nep verzameling. Het paard heeft zo juist meer gewicht op de voorhand.