wie kan mij helpen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

wie kan mij helpen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 22:00

mijn paard heeft 2 manden stil moeten staan, omdat ze kreupel was.en nu ik weer aan het rijden ben,hangt ze heel erg aan mn rechter teugel wat ik ook doe ze houd gewoon niet op.en voor ze kreupel was heeft ze dit nog nooit gedaan.nu ben ik al weer een maand omgeveer veder met rijden.en vandaag werd ik gewoon echt boos omdat ze zo erg hangt. maar echt alles wat ik ook probeer helpt niet.en van wie ik les krijg zegt ook wat ik moet doen,en dat helpt ook niet!
bijvoorbeeld iets meer rechterbeen geven,me recher teugel niet gebruiken of even los laten en daarna weer rustig oppakken, enz.
nu had ik een vraag weet iemand wat je moet doen tegen het hangen aan de rechter teugel??
en wat zouden jullie doen als je paard heel erg hangt aan de rechter teugel.
alvast bedankt.

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:21

Het beste wat ik je aanraad is om veel overgangen en figuren te rijden(met figuren vooral van hand veranderen,gebroken Lijn,slangenvolte,) Alles waar je vaak van been moet veranderen en waar je soepel mee moet zijn.Ik zou ook eens er op gaan zitten met alleen een Halstertouw en voelen of ze daarbij ook zo "hangt". Op welk been was ze kreupel? Als ze op haa rechterbeen kreupel was heeft ze misschien de neiging om met haar hoofd steeds bij haar zwakke been te gaan hangen,ik weet niet,het zou kunnen. Je kan ook de DA eens bellen en om raad vragen als het dat been was waar ze op kreupel liep.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 22:31

ja het was ook dr rechterbeen waar ze kreupel op liep,maar ze is al best vaak kreupel aan dat been geweest(als ze kreupel was was het altijd dr rechter voorbeen) en de dierenarts zij dat als ze het nu weer word dat we dan gelijk moesten bellen en dat ze dan foto's willen maken.
maar wel bedankt

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 22:48

heeft er nog iemand tips .
alvast bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:26

Ik vind het ook altijd erg moeilijk om mijn paard wer op te pakken nadat hij een tijdje stil heeft gestaan. Ik zelf twijfel dan altijd of hij wel 100% in orde is of dat hij gewoon niet aan het werk wil.
Wat ik doe is dat ik niet te veel ga proberen in het rijden. Ik zorg dat hij weer op conditie is en ga dan zsm weer naar de les. En daar krijg ik dus altijd te horen dat ik te afwachtend aan het rijden ben gegaan Haha!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:50

Zo snel mogelijk weer les gaan nemen.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 23:18

hoi maar ik les ook gewoon *LOL* ,
ik heb vandaag nog les gehad Haha! .
maar het lukt(e) gewoon niet.
maar het ging vandaag wel erg lekker OK dan! .
nou gr sanne