Aan de buitenteugel rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:55

Je buitenteugel is belangrijk om de aanleuningte behouden, je houdt je paard daar waar je m hebben wil, als nodig controleer je daar het tempo. Met je buitenteugel kun je sturen.
Binnenteugel doet niet niks, maar is meer voor stelling. Tussen alle acties door heb je op beiden teugels evenveel spanning, niet dat je binnenteugel er werkloos bijhangt dus.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:23

Eerlijk gezegd roep ik ook snel dat de binnenhand naar voren moet, maar dat komt eigenlijk doordat ik vaak zie dat men de binnen hand zo terug wurmt. Heel vaak wordt stelling gevraagd door de binnenhand naar achteren te doen, nog vaker wordt er gestuurd door aan de binnenteugel te trekken.
Als ik zeg dat de binnenhand naar voren moet, dan wil ik gewoon dat die weer gewoon op zijn plek gaat en soms moet je blij zijn met 1 milimeter. Door de binnenhand zo te blokkeren hebben de meeste paarden moeite om na te geven, als de binnen hand teruggezet wordt waar ie hoort, ontspannen de meeste paarden al. Met de buitenhand bepaal je dan waar je paard loopt. Helaas wordt de buitenteugel maar al te vaak los gegooid.
Dus blijft het altijd de bedoeling om je paard recht tussen twee teugels te hebben, niet teveel druk op de binnenteugel, maar ook niet te weinig.
Om je paard ergens heen te sturen, kun je hem maar beter ruimte geven aan de kant waar hij heen moet ipv hem die kant op te sjorren. MAW, trek een kat aan een staart en kijk waar hij heen gaat (opmerking van een karpervisser).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers