problemen met buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:28

Ik heb een probleempje met mijn haflinger. Het zit namelijk zo:
Als ik in de bak rijd is er nix aan de hand, superbraaf paardje, wel eens een bokje o.i.d maar verder niet. Maar zodra ik buiten rijd ( wat ik vaak doe) is er niets meer aan te houden. Als hij zin heeft om te scheuren, en dat heeft hij nogal vaak , houd ik er nix meer aan. Ik kan doen wat ik wil maar ik krijg hem niet terug. Hij houd pas in als z'n vriendje niet meer mee komt. Das een kleine shet, gaat ook superhard maar houdt het niet zo lang vol....
Ik heb nu een gewone d-trens, dus misschien helpt een ander bit? Een hulpteugel? Zeg het maar en ik ga het proberen, alvast heel erg bedankt, groetjes Remke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Koetie op 2001-10-25 20:29 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-10-26 02:19 ]</font>

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:01

tja, ik denk dat je een ander bit misschien wel kan proberen, of je gaat eerst eens een hele rit stappen of wilt hij dat ook al niet?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:03

Ik zou eens een thiedemannteugel proberen om mee te beginnen. En als dat niet werkt eventueel een pelham of zoiets als bit.

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:45

Neeeeee!!!! Geen ander bit, ga d'r eerst is een paar keer naast lopen, en met andere pony's, ( die heel braaf zijn en niet wegrennen ) Het helpt echt, een scherper bitje begin je ook niks mee, want je zult aan zn mond moeten zitten, en dan krijgt ie een harde mond, en valt er nog minder mee te beginnen. Ga gewoon een keer met een hele groep brave paarden die niet wegrennen. En dan wed ik dat hij niet bij de groep weg gaat rennen.
suces

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 12:09

Op zich is het niet zo erg dat hij hard gaat, maar als er paarden bij zijn die hem bijhouden ( zoals met het shettie geval) gaan ze met z'n tweeen gewoon wedstrijdje doen, en dan krijg ik hem niet goed meer terug. Jah, naar superveel moeite doen, maar ik vroeg me af of het ook makkelijker kon.....

Hier ff wat reacties:
-Er naast lopen helpt niet zoveel, ik ga ook vaak met hem wandelen en dan is ie wel hardstikke braaf.
-De hele weg stappen zal ik eens proberen, maar volgens mij lukt me dat niet.
-En met een hele groep paarden? Nou de paarden van mijn vriendinnen gaan net zo hard mee Verward

Ik ga denk ik binnenkort even naar de ruitensportzaak, kijken of ze daar ook iets weten.
Wel bedankt alvast, en meer reacties altijd welkom!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 13:35

probeer anders eens een buitenritje alleen te maken
je zegt dat als je wandelt (ik neem maar even aan dat je dan alleen bent) hij lief is
en als er geen paarden zijn die meerennen is voor hem de lol er misschien ook snel af

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 17:44

Hallow, ik ben vanmiddag naar buiten geweest en het ging super! Hij probeerde er wel vaak er vandoor te schieten maar ik had em net op tijd terug. Dus eerst ga ik proberen alleen maar te draven, misschien went hij dan daaraan.
Wel bedankt hoor!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:27

Mijn haf heeft dat dus ook.
Misschien mijn eigenschuld omdat we vroeger altijd gingen crossen waar het kon.
Nu zit je dus met de gebakken peren en ik wil dus ook absoluut geen crosspartijen meer.
Als hij nu gaat probeer ik hem echt op de rem te zetten, ze moeten leren dat ze dat niet mogen.
Ga voorlopig maar niet meer galloperen als je met zijn 2en bent.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:18

Ik zou geen ander bit nemen en als hulpteugel beginnen met een martingaal. Die kan niet zo veel kwaat en je heb ff een 'noodrem'.

XXX
Ciska

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:00

Een thiedemann lijkt me dan effectiever als 'rem'. Kan ook weinig kwaad. Een martingaal is eigenlijk alleen effectief als ie z'n hoofd omhoog gooit. Hij kan nog steeds z'n neus eruit steken en 'm smeren. Met een thiedemann kan dat niet. Als hij zich normaal gedraagt heeft hij ook geen last van de thiedemann.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:43

heeey
tweelingpaard Haha! Haha! Haha!
mijn paard ook
ik heb er een ander bit in alleen als ik naar buiten ga
zoown pellman ofzow
alssie braaf ie doe ik t kettinkie los en de tweede teugel ook
misschien ook iets voor jou