stijf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

stijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 12:40

hoi

de laatste tijd vind ik dat mijn paard wat raar loopt. Het lijkt erop alsof ze langs alle kanten stijf is. Haar gangen zijn echt niet ruim en soepel en in in draf gaat ze soms hangen aan het bit en begint ze te rennen tot ze in galop zit. Mits het slechte weer en de slechte bodem in de bak kan ik nu geen lessen volgen dus vraag ik ff raad aan jullie. Wat kan ik doen? Ik rijd vaak voltes en mijn instructrice heeft mij een manier getoont hoe ik de longeerlijn moet bevestigen om het paard soepel te krijgen maar het lijkt niet te helpen.

iemand tips?
laura

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:47

Misschien je instructrice er nog eens naar laten kijken, maar als het ineens is kan het ook een medische reden hebben. Ik zou er een dierenarts naar laten kijken.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:13

Als ik jou was zou ik toch binnenkort een DA eventjes laten kijken (of heb je dit al besproken met je hoefsmid ?) Ik hoop het niet voor jou en je paard, maar het zou wel eens beginnende arthrose kunnen zijn (zeker als het zich nu uit, met dit vochtige weer) Het klinkt namelijk bekend, mijn nu 16jarige paard heeft het al heel haar leven.

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 19:30

Het is al een heel poosje hoor dus ik denk niet direct aan artrose. En aan haar zadel kan het ook niet liggen want ze heeft pas een nieuw dat heel goed past.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:23

Mischien is het toch wel wat aan de hand. Mijn paard heeft atrose. Hij liep kort en wilde het bit niet aannemen. Hoofd in de lucht (sterrenkijken). En hard willen gaan om er onderuit te willen komen. Toch even laten nakijken door een dierenarts? Verward