Verzamelde draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:47

Mijn vader heeft ze al zo'n twintig jaar, de laatste 8 jaar ofzo rij ik er ook op. Ik ben begonnen met onze fokmerrie, Ilana. Dressuur deed ik niet echt aan, maar zij kon wel echt super lopen, netjes aan de teugel, etc. Leonie, haar volle zus, was een ramp. Die liep als ze wou lopen en kon eigenlijk heel slecht tegen het bit. Hercules was leuk, daar ging je op zitten en ... die bleef staan. En was met geen mogelijkheid vooruit te krijgen Haha!
Ik ben nu behoorlikjk fanatiek met Ofir bezig (zoon van Ilana) en die kan ook heerlijk lopen (staat een topic op ITP met foto's) en een vriendin, Maaike (bloemkooltje op bokt) rijdt nu Rival. Hoe gemakkelijk ofir is, zo moeilijk is Rival. Op Ofir ben ik gewoon gestapt, zonder zadel, en ben begonnen met rijden.
Rival had last van haar rug, kniebanden probleempje, en nog steeds last van haar schoft. Als het haar niet zint, gooit ze haar hoofd in de lucht, gaat ze met haar oren flapperen en neemt ze een run zijwaarts. En dan is het knap als je haar net voor het draad weer voorwaarts kan krijgen Gelukkig gaat het al wel wat beter nu. Maaike doet alles in stap, en dan loopt ze ook heel netjes. Als alles een beetje meezit willen we in het voorjaar endurance gaan rijden met de twee monsters Haha!


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:59

Ofir ziet er alleen als een draver uit als ie goed dun is. En dat is ie nu dus niet Schijnheilig Rival is helemaal rijtypischer gebouwd als de gemiddelde draver, maar dat was ook geen succes voor de sulky. Ofir heeft nog aardig wat verdiend (6000 gulden geloof ik) alleen vanwege peesproblemen moest die stoppen met koersen. We hebben nu nog wel twee tweejarigen, een in training, en een op rust, die heeft van de zomer gekoerst. Daar begin ik ook verder niet aan te knutselen (volgend jaar zijn ze drie) die rijden we alleen voor de kar uit. ofir en Rival maakt niet meer uit, dus daar rijden we wel gewoon op.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:07

Al zouden ze best ver kunnen komen in de dressuur, ik zou nooit die extra versnelling eruit trainen. Ofir heeft als koerspaard 1.16,6 gelopen en zweeft als ie hard draaft, giga passen. Daar krijg je zo'n kick van, daar kan voor mij geen galop tegenop Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:10

Sjuimpje schreef:
Tssssk Promptertje...
Ik voel me nu zwaaaar beledigd Boos!
Net alsof een KWPNer niet mee kan komen! Echt wel
Met een KWPNer kan je net zo goed lange baan draverijen, Friese sjees shows en telgang wedstrijden rijden


Ik wil best een keer een wedstrijdje doen, ik met Ofir tegen jou op een kwpn-er Kan je bijna garanderen dat hij je eruit loopt in draf Schijnheilig

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:34

Ofir kan het in stap volgens mij wel, draf moet ook kunnen Een bundel soepele spieren. Rival zou het daarentegen denk ik niet kunnen, of met heeel veel moeite. Is wel paardgebonden denk ik, de een zou het wat beter lukken als de ander


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers