Dreigen met steigeren, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:23

VeraM schreef:
Ik voel het aankomen zo'n 3 passen voordat ze echt gaat staan pingelen. Dan trek ik haar om, amper met de neus naar mijn been. Ze moet blijven rondjes draaien net zo lang totdat ik voel dat ze weer recht uit wil. Dit was eerst wel 5 rondjes, nu nog maar 1tje. Omtrekken wil bij haar het beste, een schop geven of een tik dat helpt niet. Ze gaat alleen maar hoger. Dit is voor Roos de beste oplossing om het haar af te leren.

Dit is ook de meest veilige manier om een steigerend paard weer naar voren te krijgen zonder dat je alle controle verliest.Met een tik op zijn kont krijg je vaak een bok reactie en gaat het paard(omdat er toch heel wat spanning op staat)als een stuiterbal door de bak.De rest................Met stukken hout slaan enzo.......Hmm ik weet het niet hoor als het goed is rijden we voor ons plezier dat betekent dat je best een keer streng mag zijn,altijd consequent maar nooit gemeen een drie jarig kind sla je ook niet op zijn kop met een boomstronk als hij niet doet wat je zecht.Maar.......ieder het zijne. Verward

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers