achteruit lopen tijdens buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:38

Doet Marilyn ook wel eens, soms stelt ze zich ook vreselijk aan. Dan krijgt ze wel een lel.

Is ze echt bang en gaat ze achteruit lopen dan drijf ik der weer vooruit. Ik geef der wat meer teugel (niet teveel natuurlijk) zodat de spanning er niet onwijs strak op staat want dan wordt het alleen maar erger.
Stel je paardje gewoon erg gerust dat ze braaf is, als ze loopt kan je der ook ff goed belonen.

Probeer ervoor te zorgen dat ze niet omkeert en wegspuurt, want dan krijg je ze (vaak) er niet meer langs, dan blijven ze ettere.

Wat ik juist niet doe is der stil laten staan, ik weet van Marilyn als ze juist stilstaat dat ze gaat omkeren en aan de kletter gaat, je moet proberen te zorgen dat de aandacht bij jou is en dat ze dus niet kan omdraaien.

Wat ik zelf vind (mijn mening dus), is dat als je je paard ernaar laat kijken je paard vaak erg kijkerig wordt. En op weg is het al gevaarlijk als ze achteruit gaat lopen, maar stilstaan is vaak ook geen optie.

Dus kortom, zorg er goed voor dat haar aandacht bij jou ligt (kan en lukt niet altijd). Probeer te ontspannen en niet bang te zijn.
Als je je paardje wat langer rijd, ga je ook aanvoelen wanneer ze wil wegrennen etc.

22 Januari verwachten we ons kleintje


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:34

Ik vind het opzich ook niet verkeerd, maar je krijgt wel vaak kijkerig gedrag. En voor op de weg vind ik het gevaarlijk!

En als een paard je uitprobeert, moet je hem zeker niet zijn zin geven en hem juist vooruit drijven.

Ik zeg niet dat ik jou manier niet goed vind, maar midden op een weg kan je niet zomaar je paard gaan omdraaien.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:57

Al is niet van angst is, dan moet je proberen haar zoveel mogelijk, voorwaarts te houden, dat de aandacht bij jou is. Omdraaien moet je proberen te voormijden.

Misschien als je heeeel zachtjes draaft, dat dan de aandacht beter bij jou is

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers