Aanspringen in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 00:03

Hallo, ben ik weer Knipoog
Het paardje waar ik altijd op rijd in de manege sprong altijd netjes aan in de linkergalop, maar de laatste twee weken doet ze dit niet meer in een keer. Als ze verkeerd aanspringt, haar terug neemt en dan opnieuw aanspringt doet ze t wel gewoon goed.
Ik geef de hulpen gewoon zoals altijd, hebben jullie tips zodat ze dus meteen in de goede galop aanspringt?

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:09

Zet haar eerst op een kleine volte, en spring vanuit deze direct aan in galop. Let er op dat je wel in een hoe aan springt.
En vraag in die hoek ook duidelijke stelling, dan is het makkelijker voor de pony.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:47

Vraag ook je instructeur(trice) om hulp!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 14:20

Flower schreef:
Vraag ook je instructeur(trice) om hulp!


dat was ik ook van plan, maar misschien hadden jullie hier goede tips. Bedankt Pegassus97! Ik ga het proberen!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:28

Geen dank Lachen
Let er ook op dat je je buitenteugel gewoon begrenst, en de binnenhand licht opent.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:46

Loontjuh schreef:
Hallo, ben ik weer Knipoog
Het paardje waar ik altijd op rijd in de manege sprong altijd netjes aan in de linkergalop, maar de laatste twee weken doet ze dit niet meer in een keer. Als ze verkeerd aanspringt, haar terug neemt en dan opnieuw aanspringt doet ze t wel gewoon goed.
Ik geef de hulpen gewoon zoals altijd, hebben jullie tips zodat ze dus meteen in de goede galop aanspringt?


Misschien even een stomme vraag, maar zijn volgens jou precies de goede hulpen? Misschien kan ik ( en anderen ) je dan beter helpen..

[/b]


whieeee!!!!! mijn 1000ste bericht Haha!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 18:17

nou, wat ik dus geleerd heb: doorzitten, iets terugnemen, buitenteugel en binnenbeen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:33

Buitenteugel??? Als het paard wat stelling naar binnen neemt, heeft hij meer ruimte om de goede schouder ervoor te zetten.
Ik heb er ook nog steeds moeite mee, maar het gaan nu steeds beter. Je moet trouwens, (dat werkt bij mij goed) een beetje over dreven ver achterover leunen, en vooral niet naar binnen gaan hangen!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:53

Je paard alvast voorbereiden op de galop door je beenhouding ietsje te overdrijven, en dan aansporen. Vaak helpt het al een stuk als je je gewicht naar buiten verplaatst.
Succes!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:11

Bedankt tot zo ver. Nieuwe/andere/etc tips zijn natuurlijk nog altijd welkom. Ik zal zeker deze adviezen meenemen voor de les van woensdag.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:14

Loontjuh schreef:
nou, wat ik dus geleerd heb: doorzitten, iets terugnemen, buitenteugel en binnenbeen.


Ik nam Kim eerst ook meestal iets terug voor de galop, maar het werkt bij mij veel beter als ik dat niet doe! Dan springt ze vloeiender aan en ziet het er gewoon een stuk beter uit!
Wat je ook moet voorkomen is dat je in een keer heel anders gaat rijden dan in de draf, doe gewoon hetzelfde, en spring naar vĂ³ren aan!

Succes ermee Lachen