iemand tips om paard terug te nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

iemand tips om paard terug te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 21:01

hallo allemaal
Ik had afgelopen zondag wedstrijd bij mij op stal.Ik rij pas B maar vond het toch best spannend want er kwamen best veel mensen kijken. Ik de bak in en rondje stappen ( de bak was met witte hekjes en bloembakken dus dat was errug eng ) moest na 1 rondje meteen beginnen (ik was de eerste die moest dus vanwaar al die haast) ik draaf netjes aan. Went af bij A begint ze toch hard te draven. Ik maar hoo zeggen en op mijn kont zitten stond ze eindelijk stil.Draaf weer aan en ze heeft echt waar heel de proef lopen sjeezen in de draf.Hoofd de lucht en en hard lopen. kreeg haar niet meer terug behalve in de galop.Toen ik klaar was heb ik een aantal tips van mensen gekregen zoals:
meer de hoeken door zodat ze wel terug moet
maar ook van op mijn kont zitten in de draf, in de galop doe ik dit en is ze ook helemaal de mijne maar de draf lukt nog niet. Nou was mijn vraag heeft er iemand nog tips om dit te oefenen. Ik heb zelf lopen nadenken om zitles aan de longe te nemen, vinden jullie dit een goed idee? Ik heb binnenkort wel weer priveles dus dan kan ik het wel aan mijn instructrise vragen maar ik wil nou eigenlijk aan de gang. Tijdens het rijden probeer ik we al op te letten om meer op mijn zitbeenknobbels te zitten alleen het valt erg tegen.heeft er iemand nog tips?Alvast bedankt.



ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 20:01

heej bedankt voor jullie antwoorden
het is inderdaad mijn eigen paard maar het was niet mijn eerste wedstrijd.ze is al 11 en heeft al vaker springwedsrijden gelopen dus dan zou je denken dat ze het wel zou kennen Verward
maar ik had inderdaad niet lang kunnen losrijden omdat we nog rustig aan moesten doen in verband met een blessure die net over was.
misschien heeft het daar dan aan gelegen. toch vond ik haar vrij fijn lopen tijdens het losrijden. het was echt ik kwam de ring in en toen begon het. het is 1 keer eerder voorgekomen maar toen was het nog erger. zou het dan toch gewoon weer uitproberen zijn. ik zit er zeker aan te denken om zitles te nemem is altijd goed.dat wordt lekker spieren kweken Bloos!
maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoord.
groetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 55 bezoekers