Oprichten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 15:47

Ik rij sinds drie maanden wedstrijden, en het gaat best redelijk. We zijn nog niet onder de 150 punten uitgekomen. Maar de laatste tijd kom in niet hoger dan de 155 (!) punten. Ik heb nu vier keer achter elkaar 155 punten gehad. Nu staat elke keer op mijn protecol dat ik mijn paard te diep rij. Voor sommige onderdelen krijg ik een 5 i.p.v een 6, omdat ze vinden dat mijn paard te diep loopt. Maar moet je in de B nu al je paard gaan oprichten?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:11

Ik denk dat je paard achter de teugel loopt, i.p.v. netjes met zijn neusje op de loodlijn. Dan kan ie zoch makkelijk onttrekken aan het werk, en ze zien het dus niet graag. Denk dat ze dit bedoelen Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:13

Nee, oprichten is weer het andere uiterste. Probeer je paard voortaan met je neus eruit te rijden, d.w.z. met de neus iets voor de loodlijn. En zorg ervoor dat hij niet te kort wordt in de hals.
Nu kun je dit niet bereiken door met je handen te gaan liften maar door je met je benen het hoofd omhoog te drijven, hou het gewicht in de hand licht, als het gewicht te zwaar is, ben je niet goed bezig.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:39

Nee, oprichten is iets heel anders, dat is de achterhand eronder 'zetten'
Te diep is heel moeilijk op te lossen, en eigenlijk niet op te lossen via de pc. Je kunt je probleem het beste voorleggen aan een goede instructeur!
Veel paarden die te diep lopen zijn achter het been en volgen de hand niet.
Wat ik zou doen is veel variatie in de hoofd-halshouding, dwz halsstrekken en weer oppakken enz. en bovendien veel overgangen rijden, en op verschillende manier, de ene keer flitsend laten vertrekken, de andere keer juist 'stroperig'.
Zorg dat je altijd met je been naar de hand toerijdt, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan!