Evil Tinker!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 10:24

Ben me gisterenavond rotgeschrokken! Ik wilde Tinka longeren maar dat ging niet helemaal zoals bedoeld. Tot twee keer toe draaide ze haar kont naar me toe en begon te dreigen en daarna kwam ze recht op me af en op een halve meter afstand deed ze een poging te steigeren Extreme duivel . Mijn hart zat echt in mijn keel! Gelukkig was LovelyVB in de bak ernaast Lab aan het longeren en ik heb haar gevraagd mij te helpen wat ze gelukkig deed (isn't she lovely? Haha! ). Dorus ging Labje uitstappen en LovelyVB kwam bij mij in de longeerbak. Toen Tinka weer wat wilde proberen heeft ze haar opgejaagd en lekker door laten rennen. Iedere keer dat Tink weer wat probeerde wat niet mocht joeg Lov haar weer weg, op een gegeven moment ging het gelukkig beter. De dag ervoor had ik ook al zo'n geintje toen ik aan het uitstappen was, ze pakte het bit vast en probeerde omhoog te komen, ik heb haar toen een rotschop verkocht en toen ging het weer goed. Ook vind ik dat ze op het moment veel feller is tegen die kleine Dinti, die krijgt af en toe een knauw van haar, niet te geloven! Goed het probleem is dus denk ik dat Tinka bezig is te kijken hoe ver ze kan gaan Verward . Hoe zou dit komen? en nog belangrijker: hoe ga ik dit oplossen? De theorie van LovelyVB is dat ik sinds ik Tinka heb verhuisd naar de pensionstalling dat haar leven natuurlijk zeer ingrijpend is veranderd, en dat ze nu pas echt aan het werk wordt gezet en daarom nu van alles gaat uitproberen. Alle tips zijn welkom!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:30

Hoi,

Ik weet niet hoe oud jouw tinker is maar die van mij is nu vier en is ook bezig om zijn grenzen te verkennen. Maar dat andere meisje kan best gelijk hebben dat het aan de veranderingen ligt.
A.s. Zondag hebben we een NHS-dag voor tinkers in Kootwijkerbroek, misschien een idee voor jou?

Moet nu weg, veearts staat voor de deur

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 12:21

Hoi Percy, dank voor je reactie! Tinka is 8 jaar, maar eigenlijk ben ik nu pas echt met haar bezig! Dus wat dat betreft kan je haar wel vergelijken met een 4 jarige.
Heb trouwens even in je profiel gekeken, en volgens mij ken ik je wel, heb je een keer ontmoet bij een vergadering?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:32

Hoi,

Dat zou heel goed kunnen als je op de vergadering in Kootwijkerbroek doelt?

Wat ik net wilde zeggen (maar toen kwam de veearts dus) is dat "Tinkerland" een NHS-dag voor tinkers organiseert waar je zowel met als zonder paard kunt komen. Met de paarden die komen wordt ook gewerkt. Voor mij wordt dit de eerste ervaring met NHS maar ik heb er al veel goede dingen over gehoord, ook wat betreft het probleem wat jij beschrijft. Je kan nog inschrijven, als je meer wilt weten PB me dan.

Groetjes Alexandra

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:51

Citaat:
Op 2001-10-23 10:24, schreef Von:
isn't she lovely? Haha!


grinnik
na dit verhaal te hebben gelezen vermoed ik dat Tinka daar anders over denkt! *LOL*

maar zoals ik het lees hebben jullie het prima aangepakt!
ga zo door; niet onnodig boos worden, alleen laten merken dat je hier niet van gediend bent! Dat zou een ander paard ook doen!!
Daarna ook niet boosblijven, maar weer gewoon verder gaan (kan soms best moeilijk zijn hoor!!)

Succes

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 13:58

Tinka vindt Lov nog wel lief hoor! (hoop ik Haha! ). Ik denk ook dat we het zo op de goede manier doen, alleen ben ik zo bang dat als ik alleen ben dat ik het dan fout doe. Lov is toch wat meer ervaren in dit soort dingen dan ik. Maar ja dan moet ik mijn ritjes en longeerpogingen maar zo plannen dat zij "toevallig" in de buurt is Schijnheilig .
Idd dat niet boos blijven: Lov jaagt haar dus weg als ze iets niet goed doet, maar gelijk daarna als ze wel weer braaf is zegt ze: braaaaaf, dat is goed Lachen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:53

klinkt bekend. Die gein had Lois een tijdje geleden ook. Stilstaan in de hoek en kont naar me toe draaien en dan heel venijnig kijken van "kom eens in de buurt als je durft". Ik heb het longeertouw eraf gehaald en hem even goed opgejaagd totdat de mafheid eruit was. Daarna het longeren opgepakt en geen gedreig meer. Lois is een echte goedzak die normaal heel tam is ,maar sinds het herfst is heeft ie nogal last van maffe streken en ik hoor van meer mensen op stal dat de paarden op het moment rotstreken uithalen. Zal wel aan het warme en winderige weer liggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:58

Die malle Tink had vrij vlot door wat de bedoeling was, niet boos kijken naar Tante Lov dus.
Ze heeft het geprobeerd en ze weet nu wat de consequenties zijn, wel zo duidelijk.
Komt allemaal wel goed, de volgende keer dat ze dit probeert, dezelfde methode toepassen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 22:28

Vanavond met rijden was ze best wel braaf. Wel veel hinniken, maar in ieder geval niet zo achterlijk als gisteravond. Morgenmiddag les, dus we wachten rustig af Verward

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:47

he hallo
ja als je nu pas echt begint te werken met haar probeert ze eronderuit te komen
ze krijgt meer spieren en is steeds meer in staat om acties te ondernemen
veel succes ermee

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:52

gewoon concequent blijven. das t belangrijkste. ze zal je wle vaker uit proberen en je hebt gelukkig loveleyvb als rugsteuntje als t moeilijk word. maar t is wle een echte tinker. ze zijn ontzettende schatjes maar zodra je ze een vinger geeft pakken ze je hele hand. dus gewoon zo door gaan. en concequent blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:40

ja precies en dan moet je direct heel vriendelijk je eigen hand plus 4 hoefjes terug vragen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 19:10

Vanmiddag les gehad, en mijn hand (+ 4 hoefjes) teruggevraagd Clown . Ze heeft hard moeten werken (en ik ook pfff) maar het ging heel erg goed. Vanmiddag is ze ook zowaar nog een paar rondjes in de stapmolen geweest (voor de eerste keer), en dat viel me reuze mee, na een paar keer het hek tegen haar kont te hebben gehad liep ze keurig Cool .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:30

tja, dat dacht ik ook, totdat die idioot van mij feessie ging bouwen in de molen, mafkees.
Opnieuw bezig met molentraining en voorlopig niet met andere paarden. Heeft die speelse malloot ook geen reden om onder de hekken door te kruipen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 19:37

Nou niet mijn goede bui gaan tegenwerken hoor Huilen . Ben zo blij dat ze het zo snel door had, en nou ga jij zeggen dat het de volgende keer weer mis kan gaan Frusty . Paarden horen toch ook consequent te zijn Verward