Hoe moet ik deze merrie rijden: streng of rustig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Hoe moet ik deze merrie rijden: streng of rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:40

Hoi,
Sinds een jaar verzorg ik een merrie van 15 jaar oud, kent all klappen van de zweep en doet echt alles om er onder uit te komen. Op een moment denk ik "nu weet ik het" om dus de volgende keer weer mij verschrikkelijk in de maling te nemen.
Afgelopen les heeft mijn instructrice aanbevolen om toch even vol te houden, dus voorwaarts rijden en haar neerwaarts te rijden. Dit is echt een heel gevecht; schuin rijden, zijgangen, andere kant schuin rijden, we slingeren over de diagonaal alsof we dronken zijn. Alleen maar omdat mevrouw er geen zin in heeft. Uiteindelijk vinden een vorm van samenwerken, maar ik kan dan wel aan het zuurstof. Lachen
Heeft een van jullie misschien ervaring of dit ooit beter zal worden.
Ik moet er bij zeggen dat ze bij haar eigenaresse veel beter loopt, dit is echt een probleem van mij met de merrie.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd


Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:28

Dat kan, ik weet het niet, het gaat wel steeds iets beter, maar gaat heeeel langzaam.
Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.
Ik ga met haar naar buiten voor de afwisseling, neem les enzo.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd


Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:46

De eigenaresse rijdt er ook op en die heeft geen problemen, ze heeft zelfs Z1 met haar gereden. En er rijdt af en toe nog iemand op haar, maar beiden rijden wel heel goed.
Ik word soms echt wanhopig.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:51

Weet ook zeker dat het aan mij ligt, ik neem prive les en dat helpt altijd heel goed om een stukje verder te komen.
Heb me trouwens ook opgegeven om mee te doen met een clinic van centered riding, misschien dat dit ook helpt.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:59

Bedankt voor de antwoorden.
Nou ja, ik geef niet zo snel op en doe mijn best en meer kan ik helaas niet doen. Voorlopig vraag ik in ieder geval nog maar geen startkaart aan.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:13

Dat doe ik zeker, hopelijk gaat het nog wel eens gebeuren. Zodra onze eerste wedstrijd gepland staat hou ik jullie op de hoogte. Maar voorlopig nog maar even niet.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers