Terugvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 13:22

Het paard moet nog gewoon een betere conditie krijgen en anders rijd je hem met een zweepje zodat je hem tegelijkertijd met je beenhulp om hem voorwaarts te laten gaan een tikje kunt geven. Maar ik denk dat het meer dan genoeg is om een half uurtje te rijden met en paardje van 3,5 jaar. En als ik jou was zou ik hem ook niet elke dag rijden, maar ook eens langs de weg stappen of losgooien, zodat hij het 'werken' wel leuk blijft vinden. misschien is hij zo sloom omdat hij het niet leuk vindt dus probeer het dan leuk voor hem te maken. suc6

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 08:30

Kitty,

Ik denk dat je het paard veelsteveel overvraagt. Een paard van 3,5 jaar hoor je niet elke dag zo intensief rijden. Zo'n paard is nog in de groei, en dat vergt ook veel energie van hem. Rijd hem bv. 2x in de week een half uurtje in de bak, 2x in de week losgooien, 2x in de week langs de weg stappen en 1x in de week longeren. En doe alles rustig aan, als je hem intensief wilt rijden doe dat dan 15 minuten en als het goed is beloon hem dan en gooi hem dan nog los af stap hem uit langs de weg. Je moet een paard wel 'fris' tussen de oren houden anders doet hij binnenkort helemaal niks meer voor je. Suc6

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna, Lizzy__87, OmgiliBot en 12 bezoekers