Hoe te rijden met slof?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Hoe te rijden met slof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:36

Ik ga morgen even tijdens m'n priveles met slof rijden, want dan kan ik de travers er even in proberen te krijgen... eindelijk....
Ik ben nog niet overdreven ervaren met dat ding, dus hebben jullie nog tips en trucs voor me? Zou fijn zijn! Ik weet namelijk geeneens hoe je al dat leer vast houdt..... Bloos!

Alvast bedankt...

Ehmja??


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 23:58

Ja, dat was ik van plan, maar het staat zo gammel als ik niet eens weet hoe ik zoiets vast houd....

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:05

Ja, van mijn instructeur, en er zit wel wat in ja... Maar soms kunnen mensen hier dingen heel goed uitleggen, dus ik dacht, laat ik ook eens wat proberen...

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 12:48

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb net gereden en nu zit ik met een cappucinootje even m'n zonden te overdenken.
Het ging wel lekker, ik heb hem vastgehouden zoals sjuimpje zei, en het antwoord van Tyrza had ik gemist, anders had ik hem denk ik wel langszij vastgemaakt.
Ik ben er opgeklommen, alles zo goed en zo kwaas in m'n handen gehouden, en zo en beetje losgereden. Toen kwam de instructeur en zowaar, hij zei dat ik het goed vasthad! Joechei.. Toen een beetje gaan rijden, wat is dat allejezus relaxed zeg! Ik doe een paar stappen middendraf, en hij houdt gewoon z'n kop erbij! Zo ook met de schouderbinnenwaarts en de travers! Hulde aan de slof! Ik was wel blij dat m'n instructeur er naast stond, want af en toe had ik hem te strak, en dan zei hij dat meteen.
Ik ben weer blij! Niet dat ie zo verkeerd liep de laatste tijd hoor, juist hartstikke lekker, maar nu kon ik 'm net effe beter krijgen zeg maar!

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 15:52

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik wil eigenlijk nog even 1 dingetje zeggen, vooral tegen Taaclover. Ik denk dat ie best wel aan die oefeningen toe is, en ik denk dat de basis ook wel aardig voor elkaar is. Maar als ie eenmaal weet dat zo gauw ie wat moet gaan doen hij er onderuit kan komen door z'n kop in de lucht te steken, dan kan ik over 2 jaar nog de m2 niet in. Ik zie dit dus als een correctie. Nu weet ie het weer even, dat dat niet mag, en ook niet hoeft, omdat ie de oefening best kan.
Die 3 minuten tip van Jippie is ook goed, zal ik aan denken als ik ooit nog eens zonder begeleiding dat ding eraan hang!

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 16:40

Aimee schreef:
Een instructeur die me verteld dat ding te gebruiken mag meteen weer vertrekken; het is een onding.


Ook als die instructeur naar volle tevredenheid lesgeeft, en jou en je paardje al verder heeft gebracht dan je ooit zelf had kunnen dromen? Lekkere stompzinnige opmerking dit zeg!

En viv, ik weet niet helemaal hoe je jouw opmerking bedoelt, maar je moet niet denken dat ik dat ding er vanaf nu elke dag aan hang hoor! Dat is helemaal niet nodig! Haha!

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 20:07

Ja, daar zit wel wat in. Zo zou je het kunnen zien. Het is alleen wel zo in mijn geval dat ik het gevoel heb juist nog heel veel van hem te kunnen leren. En ik vond ook dat ie nu weer een goede oplossing had. Waarom? Omdat het heeft geholpen.

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 02:43

Ik heb net m'n laatste winstpunt binnen voor de M2, maar ben al een tijdje geleden begonnen met bijvoorbeeld de travers. Net als met wijken en schouderbinnenwaarts moet ik weer een heel gevecht leveren om het voor elkaar te krijgen. Als het eenmaal voor elkaar is, dan blijft het voor elkaar, heb ik al ondervonden bij de schimmel.
Laura, wat de basis betreft, ik denk dat dat wel voor elkaar is, en dat het gewoon een kwestie van onder het werk uitkomen is. Als ik iets vraag wat ie al kan, dan gaat het zonder morren. Maar wat is de basis? Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw topic!

Was ik nog vergeten te zeggen, ik rij de M1 wel uit hoor! Haha!

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 14:47

Barb schreef:
wat was jij nog laat wakker, naar de kroeg geweest ofzo Haha!



Hihi, nee ik had Reservoir Dogs gekeken op veronica!

Ehmja??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 19:38

jackim schreef:
Ik word hier altijd zo moe van, die eeuwige discussie over de slof, als nuv nu weet hoe ze er mee om moet gaan, en het ging lekker, en ze zegt zelf dat de slof los hing, LAAT HAAR DAN.
Als iemand door de slof naar de ZZ rijd of naar de kl*te, Dan moet diegenen dat toch zelf weten? GA op een van de 1000-enden sloftopics reageren, maar hier niet.
en nee. ik rij zelf niet met slof.
Enne... Nuv, fijn voor je dat het zo goed ging OK dan!


Dankjewel Jackim! En nu, 5 dagen na de slofaffaire heb ik een heel lekkere wedstrijd gereden. Ik was ook nog eens tweede met 163 en 164, en dus weer een beste dag gehad, de schimmel mag weer een tijdje blijven!

Ehmja??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers