Spierpijn in m'n armen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Spierpijn in m'n armen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:56

Kalipso is met dit weer (en dan vooral als hij een paar dagen niet echt veel heeft gewerkt) echt zooooooooo'n racemonster.
In het begin heb ik echt het gevoel dat ik voortdurend vlieg.
Na een tijdje komt hij wel wat meer bij me en heb ik veel meer controle, maar als ik bijvoorbeeld even m'n zweepje overpak en dus de teugels iets laat vieren begint hij weer te racen en kan ik weer van vooraf aan beginnen. Ik probeer hem zo goed mogelijk op m'n zit terug te rijden en heel veel overgangen en figuren, maar na het rijden heb ik gewoon spierpijn in m'n armen, omdat hij anders ongeveer 300 km per uur gaat. (beetje overdreven misschien Knipoog )
En dit lijkt me voor Kalipso ook niet echt prettig.
Heeft er iemand tips?

Groetjes Tessa

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:18

Remt ie ook niet af als je voltes gaat rijden? Ga anders gelijk een volte rijden als ie weer begint te rennen, hoe harder ie rent, hoe kleiner de volte. Gaat het beter, dan open je de volte weer. Lachen

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:23

Zweepje maar weglaten denk ik of gewoon niet meer overpakken.

Je kan ook van te voren even longeren.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 20:55

ja, zweepje weglaten is eigenlijk wel een goed idee, hahaha, nog nooit aan gedacht Haha!
Maar soms gebruik ik mn zweepje toch nog wel hoor, al hij niet zo goed luistert, maarja, ik ga het wel eens proberen.
En voltes openen en sluiten is wel een goede manier, daar wordt hij wel rustiger van, maar op het moment dat hij weer een kans ziet om te gaan rennen. (bijvoorbeeld iets te lang rechtuit rijden) begint hij weer te rennen.
Maar iig bedankt *LOL*

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:04

Je kunt 'm misschien beter een keer echt op de rem zetten, dan dat je elke keer moet vasthouden. Maar werkt niet bij alle pony's. Zorg er in elk geval voor de je niet blijft vasthouden. Knijpen en loslaten. Probeer te ontspanne in je zit. Ga langzaam lichtrijden, zodat hij je moet volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:33

Zweepje weg of iig niet overpakken.
Verder niet terug trekken, je paard is toch veel sterker.

je zegt al dat een volte goed gaat.
Dan maar heel veel voltes, achten, s-en
klein stukje rechtuit, maar bij E/B weer afwenden enz.

Die rechte stukjes kun je dan langzaam vergroten, maar denk aan langzaam niet in dagen of weken, maar misschien wel in maanden.

Maar 1 ding niet doen is terug trekken, je pony word dan steeds sterker, met kracht win je nooit, je moet slim zijn, dus die voltes enz.
In die voltes rij je ook overgangen op je zit. Gebruik ook gerust je stem.
Je merkt dat je pony het echt gaat begrijpen.

En idd als het vooral frisigheid is, lekker ff 15 min longeren zodat ze ff rond kan rennen haar kont kan gooien, om daarna lekker aan het werk te kunnen.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:04

yep.. macho is ook un racemonster en als ik die gewoon in het begin eventjes doorrijd (tja dan raced die maar even) dan is het goed, anders blijftie bezig en dat is echt geen pretje
maar na 5 minuten moet hij gewoon normaal lopen op mijn hulpjes Schijnheilig en dan werktie (meestal Cool ) wel mee

dus gewoon ontspannen en niet aan dat bit hangen want dan verzetten ze zich alleen maar

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:08

runningkawa schreef:

En idd als het vooral frisigheid is, lekker ff 15 min longeren zodat ze ff rond kan rennen haar kont kan gooien, om daarna lekker aan het werk te kunnen.


uh longeren van te voren is eigenlijk niet slim... ze moet hem ook zo aankunnen, anders gaan ze verwachten dat ze in begin mogen rennen en uitleven dat doen ze maar in hun eigen tijd Schijnheilig

gewoon erop en rijden! en ontspannen.. als je dat doet en niet aan dat bit hangt dan gaat het goed.....egt waar..... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:09

Dat kun je weer afbouwen Lachen
Dus eest een kwartier, dan 10 min, tot een rondje links en rechtsom, tot niks.

En sommige paarden hebben geen eigen tijd Verdrietig , die staan voor de rest op stal en dan kun je imo niet altijd verwachten dat ze braaf en rustig blijven.