Doorlopen zonder doordrijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 11:36

Niet echt en duidelijke titel, maar ik kan effe niks beters verzinnen. (modi: als je een betere weet: 'feel free').

Het gaat dus om het volgende: ik ben sinds een paar weken weer 'echt' aan het 'dressuur-trainen' (heb eindelijk weer een instructrice gevonden).
Nu heb ik als 'huiswerk' gekregen dat ik Truus beter aan het been moet krijgen en dat ik mijn benen stiller moet houden (ik heb de neiging mijn benen af te steken bij een overgang naar een langzamer tempo en ze te ver naar achteren te leggen als ik wil versnellen).
Het beter aan het been krijgen lukt wél in de zin dat ik nu direct reactie krijg. Maar het probleem is dat ze na het aansporen actief reageert (ik voel haar achterbenen netjes ondertreden), maar na één of twee stappen zakt ze weer helemaal af naar het oude, rustig-aan, tempo.

Hoe krijg ik haar nu zover dat ze een iets actiever 'basis tempo' krijgt, zonder dat ik continue hoef te drijven (want dan zijn mijn benen weer onrustig)???

Overigens: als ik haar met lange teugel laat draven, loopt ze wél actiever door (in een continue tempo zonder drijven), dus het ligt niet aan haar conditie o.i.d.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers