probleem (over ongevraagde changementen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 14:27

Ik rijd een springpaard wat al behoorlijk wat gelopen heeft en echt een heel fijn paard is waar alle knopjes opzitten. Hij heeft een blessure gehad en is daardoor uit de sport geweest en nu zijn we hem aan het oppakken. Gaat allemaal supergoed. Is echt een heerlijk paardje om te rijden. Maar nu hij lekker los word en echt lekker begint te lopen ben ik pas begonnen met weer een keer een wissel te maken. Dit deed hij heel simpel en het gaat hem allemaal heel makkelijk af. Maar nu komt het probleem, de wissels gaan zo goed dat ik overal ongevraagde wissels krijg. Dus als ik op de rechterhand (op die hand doet hij het het meeste) een grote volte bij A maak krijg ik als ik van de hoefslag afkom meteen een wissel naar links. ik rijd hem dan weer door en laat hem iets voor hij de hoefslag opkomt weer terug springen. (let op: eerste wissel is ongevraagd, 2e vraag ik) Hij doet dit het meeste op rechts en op de lange/korte zijde (als ik de hoefslag volg) doet hij dit heel af en toe.
Op links doet hij het vrijwel niet, zo nu en dan een keertje
Dit is behoorlijk poedersuiker want het staat heel slordig vind ik. Weet er iemand hier een oplossing voor? Ik kan pas over een week of 2/3 met hem naar les. En mijn baas en zijn vriendin zijn druk bezig met de handel dus kunnen mij niet helpen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-10-17 16:08 ]</font>


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 15:05

hey, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Als ik op de diagonaal kom springt hij ook regelmatig voor mijn hulp over dus daar ga ik waarschijnlijk ook verzitten.

Was hij maar simpel te rijden. Alleen op de middellijn recht houden is al moeilijk of een fatsoenlijke rechte lijn op de hoefslag rijden is soms al moeilijk omdat ik soms net iets te fanatiek inkom met mijn hulp. Nee, dan is de amor toch makkelijker te rijden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 19:31

jajajajajajaja, vandaag is het me dus gelukt om alleen wissels te krijgen wanneer ik ze vroeg. heb er erg op gelet dat ik hem NIET omstelde en dat ik op rechts bleef zitten en hij liep super vandaag!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 13:43

probleem is al opgelost. hij doet het vrijwel niet meer..

Ik heb de tips van Zep opgevolgd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers