Rechtergalop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:07

Ok dan hier nog een opmerking van het baasje Haha! Tong uitsteken. Ik denk dat Forrest eerst goed moet worden rechtgericht. Hij zit inderdaad vast op links en kan dus op de rechterhand niet voldoende stelling en buiging geven. Ik denk dat het in dit geval ook niet helemaal aan de ruiter ligt. Hij doet het namelijk bij iedereen die erop gaat zitten...of het moet natuurlijk zo zijn dat we allemaal teveel naar binnen zitten Haha!.
Ik heb geprobeerd om hier met mijn instructrice aan te werken. We hebben al van alles geprobeerd: vanuit een volte halve baan aanspringen, vanuit een linksomkeert, stelling naar buiten, op het verkeerde been lichtrijden en zo zijn er nog meer dingen. De ene keer doet hij het hartstikke goed, de andere keer lukt het voor geen meter. Het probleem zit hem dus vooral in het goed rechtrichten denk ik. Verder staan er hier in het topic ook goede tips (toppie). Ik heb verder nog een vraagje: is het mogelijk dat het verkeerd is aangeleerd??. Verder wilde ik nog even toevoegen dat als Forrest los in de bak loopt hij wel altijd in de goede galop aanspringt en als hij het een keer niet doet springt hij zelf over (niet overkruist)



AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:12

Kleintje schreef:
Probeer jezelf bij het aangalopperen eens overdreven naar links te laten zitten. Pak het voorkant van je zadel beet en duw jezelf naar links.
Succes.


Jep dat heb ik dus ook al een aantal keer geprobeerd....zonder succes geloof ik...

Ik kreeg trouwens laatst een tip om in het midden van de bak een laag kruisje neer te zetten en dan achten gaan galopperen over dat kruisje..ik heb het nog niet geprobeerd, maar zou dat een oplossing kunnen zijn? Ik heb namelijk wel gemerkt dat Forrest na de sprong bijna altijd in de rechtergalop uitkomt (dit probeer ik ook zoveel mogelijk te stimuleren..is dat goed?)

*edit: tip toegevoegd

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:53

zilverster schreef:
Aan de longe springt hij ook verkeerd aan...
Los iid wel gewoon goed zoals Annababs al zei.
Iig bedankt voor de tips Haha!


Nou als ik hem gewoon alleen aan een halster longeer springt hij wel in de goede galop aan. Ik heb hem echter een keer "opgeknoopt" en toen sprong hij dus niet goed aan Verward (dat was die keer dat jij erbij was zilverster). Waar zou dat aan kunnen liggen?
Verder ben ik inderdaad met het rechtrichten bezig. Ik heb echter alleen in het weekend tijd, vandaar dat Meike (Zilverster) er doordeweeks op rijd, zij heeft alleen nu haar pols gebroken, dus zij kan een tijdje niet rijden. Verder rijd mijn zusje (spoekie) er af en toe een lesje mee.
Misschien is het inderdaad zo dat forrest ons allemaal in de verleiding brengt om dezelfde fout te maken, maar zoals ik al zei heb ik al een aantal keren geprobeerd om expres teveel op links te gaan hangen, maar zelfs dan springt hij nog verkeerd aan.
Verder wilde ik nog even zeggen dat hij het niet altijd doet, het gaat de laatste tijd wel veel beter, maar ik ben er nog steeds niet achter wat ik (of meike of petra) anders doen zodat hij wel in de goede galop aanspringt.
Ik ga me in ieder geval eerst bezig houden met het rechtrichten (wat volgens mij wel al redelijk lukt) en dan kijk ik daarna wel of er verbetering inzit. En anders ga ik het probleem toch echt eens voorleggen aan mijn instructrice, want we hebben er wel eens wat aan geoefend, maar er werd toch niet echt de nadruk op gelegd (als jullie me nog snappen).

Even nog een edit: Aan het zadel kan het ook niet liggen (denk ik), want ik heb er twee (kunsstof en leren) en die heb ik allebei laten nakijken, maar die liggen goed en hij doet het bij allebei. Verder heb ik er mijn andere leren zadel wel eens opgelegd en dan doet hij het ook.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:46

Josien heeft zeker gelijk. Eerst zorgen dat hij losser word en dat hij rechtgericht word. Ik hoop dat die rechtergalop daarna vanzelf goed gaat. Ik heb er geen haast mee, en ga ook niks forceren.
Bedankt voor jullie tips!!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:29

Gjilke schreef:
Het is misschien een goed idee om instructie te gaan zoeken, die kan je vast beter helpen.


Ik heb instructrice Gjilke en Meike rijd met Forrest bij de ponyclub! Maar toch bedankt voor je tip!
Ik zal eens vragen of we wat aandacht kunnen besteden aan de rechtergalop zo af en toe.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:52

naar de linkerkant....dat van die naar de rechterkant verplaatsen snapte ik ook niet helemaal Verward

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:27

Kleintje schreef:
Nooit naar binnen gaan hangen of zitten. Want dan kan het paard zijn binnenvoorbeen niet naar voren gooien en dat is de bedoeling bij een goede galop.
Je moet ook niet naar buiten hangen maar rechtzitten met wat meer gewicht op je buitenzitbeenknobbel. Wel allebei je benen lang maken, de buik van het paard optillen met je benen als het ware.


Ja idd..maar in dit geval kan je het toch proberen om wat extra op links te gaan "hangen". Juist zodat hij zijn binnenvoorbeen makkelijker naar voren kan gooien?
ik heb gisteren trouwens met longeren een balk in de hoek gelegd. Hij sprong toen verkeerd aan, maar over de balk sprong hij dan over.
Hoe kan ik dit het beste onder het zadel proberen? van tevoren aanspringen of pas bij de balk?

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:42

Chiqua, ik heb het vandaag geprobeerd met een laag kruisje...werkte heel goed! Als je er iets over wil weten dan pb me maar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers