stilzitten in uitgestrektedraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

stilzitten in uitgestrektedraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 21:44

hoe doen jullie dat? stilzitten in de uitgestrekte draf. het lukt mij niet. hebben jullie tips??

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:01

niet Haha!

Heel veel oefenen zonder beugels en een paard hebben dat constant en van uit de achterhand strekt zodat je makkelijker in evenwicht kunt zitten.
Het gaat wel steeds beter, maar ik ben er nog lang niet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:20

Je mag niet stilzitten in de uitgestrekte draf. Je moet meegaan waardoor het LIJKT alsof je stilzit.

Wat heb je hiervoor nodig? Niet klemmende knieƫn, mooie losse onderbenen die om het paard heen liggen, meebewegende en swingende salsaheupen, een mooi opgericht bovenlichaam zonder stijf te zijn en mooi afhangende schouders met mooi aangesloten ellebogen.
Als je dan meegaat met de beweging, op het juiste moment drijft (als het binnen achterbeen naar voren gaat) dan kan je al veel stiller zitten. Probeer ook heel diep in te ademen, laat de adem tot aan je tenen gaan. Adem niet in via je borst maar via je middenrif. Maak jezelf lang en probeer te aarden, dus alsof je voeten wortel schieten in de grond, dan hou je je benen langer.

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:28

Idd, oefenen, oefenen, oefenen.
Kijken of je het eerst op een makkelijk uit te zitten paard kan oefenen en dan steeds een moeilijker uit te zitten paard.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:31

heel veel oefenen en zorgen dat je niet verstijft, ook je hakken niet optrekken want dan ga je onwijs hobbelen. Verder ben ik het met Kleintje eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:52

Kijk strak naar het punt waar je naartoe rijdt, zo blijf je netjes rechtpo zitten.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:13

kimmy kan ook heel goed de uitgestrekte draf.(ze gaat alleen ietsje sneller wat eigenlijk niet mag maar ja Tong uitsteken) maar dan zit ze juist lekkerder dan in gewone draf met doorzitten.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:07

ja als macho in uitgestrekte draf zit is het vaak erg moeilijk om stil te zitten. maar je moet gewoon idd erg meegaan in de beweging, en bij mij went het meestal vanzelf wel Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:42

he ik had er ook verschrikkelijke moeite mee, vooral omdat ie van mij zo vreselijk hoog opgooit
maar het gaat nu wel beter.....ik moet het ritme krijgen, maar das nog best moeilijk om te volgen!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:17

ik kan eigenlijk ook alleen maar zeggen oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
toen ik die van mij een jaar geleden kreeg, vond ik in het allereerst begin zelfs gewoon doorzitten al moeilijk, laat staan middendraf of uitgestrekte draf. hij 'gooide' me gewoon uit het zadel zeg maar.
nu kan ik het allemaal uitzitten, maar mijn trainer en ik zelf natuurlijk willen er nu nog meer uithalen, dat hij in de normale draf eigenlijk blijft zweven en dat is pas moeilijk uitzitten als je dat nog nooit hebt gedaan en heeeeel vermoeiend.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:45

Ik heb ook een tijdje een paard gereden dat goed kon uitstrekken, en dat ook nogal eens tegen je gebruikte (1 verkeerde hulp voor versnellen in draf en hij ging strekken)
De eerste keren werd ik idd alle kanten opgegooid, totdat ik eindelijk het "ritme" in de gaten had.
Je moet idd niet proberen om stil te zitten, maar eerder proberen om in het zadel te blijven zitten en mee te gaan met je paard. Als je stil gaat zitten, ga je juist meer verkrampen en dan ziet het het er helemaal niet netjes meer uit en zit je ook niet fijn.

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:41

Ik ben het ook wel met kleintje eens.
Maar als je nou echt gaat schudden.
Een tip die zelfs Tineke Bartels doet een klein riempje voor aan het zadel.
Tineke doet het zelfs met haar wedstrijden.
Veel succes.