M1.. tips? oplossingen? HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

M1.. tips? oplossingen? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 18:29

Hoi hoi

In juli plaatste ik hier nog een topic of ik L1 moest blijven of L2 zou gaan. Ik ben uiteindelijk L2 gegaan, en t gaat harder dan verwacht, nl:

4 wedstrijden, 7 wp....

nu ben ik dus eerrrrrug hard aan t oefenen, want voor ik het weet zit ik dadelijk aan de 20 als t zo doorgaat....en dan moet ik dus M1... *niet dat ik daarmee zit Tong uitsteken maar ja... dan moet er nog wel wat veranderen..*

Contra zit dr al op, gaat perfect...

maar schouderbinnenwaarts.. dat snapt Dancer gewoon niet.. ze blijft gewoon kleven aan de hoefslag, en als ik op bv de binnenhoefslag rij lukt t niet .. hebben jullie tips hiervoor?

En de wending om de achterhand gaat al hetzelfde.. ook hier zou ik heeeeeel graag tips voor willen hebben.

Ik weet het, het wordt pas het voorjaar of misschien de zomer dat ik M1 ga, maar ik ken Dancer, die pikt het meestal niet zo snel op, dus kan ik beter nu al beginnen!

En en en?? help please Knipoog

en alvast bedankt!

Groetjes Shanna


Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 21:02

Marita schreef:
Ik denk dat je samen met je instructeur/-trice hieraan moet werken. Het neemt nu eenmaal behoorlijk wat tijd om van L1/L2 naar M1-niveau te komen. Het verschil tussen wijken en schouderbinnenwaarts en keertwending is nogal groot. Als je paard nog niet zo goed wil buigen, zijn deze oefeningen moeilijk.

Helaas kan ik je dat niet zomaar even uitleggen. Gewoon doorwerken met je instructeur of instructrice en goed oefenen. Succes!


Dankjewel

heeeee kom je uit duiven?? zullen we meeten?? Haha! das redelijk dichtbij Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 21:03

yeaaaah ik zie net dat ik 500 berichies heb Haha! feeestuuuhh wie wil dr gebak?? Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:24

Liesje_Lover"]
[quote="Marita schreef:
Ik denk dat je samen met je instructeur/-trice hieraan moet werken. Het neemt nu eenmaal behoorlijk wat tijd om van L1/L2 naar M1-niveau te komen. Het verschil tussen wijken en schouderbinnenwaarts en keertwending is nogal groot. Als je paard nog niet zo goed wil buigen, zijn deze oefeningen moeilijk.

Helaas kan ik je dat niet zomaar even uitleggen. Gewoon doorwerken met je instructeur of instructrice en goed oefenen. Succes!


idd les nemen! dat is denk ik het beste wat je kan doen om het je paadr goed te leren.
[/quote]

k hoef geen les te nemen Schijnheilig heb ik elke week al Tong uitsteken

we komen er wel uit hoor, maar ik wilde kijken of er misschien nog bokkers waren die extra tips hadden voor mij Knipoog

Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:35

ik wacht ook wel met de M1 Knipoog maar als het te hard gaat en ik MOET over. .. wat dan? dus ik ga fijn aan t oefenen.. ja was ik al, maar nu met jullie tips erbij Knipoog


Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:42

whaha ja heeel aardig bibi Tong uitsteken tis wel de bedoeling dat ik oooooit nog eens M start Tong uitsteken


Annash
Blogger

Berichten: 26468
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 13:05

annegti schreef:
Voordat je schouderbinnenwaarts inzet een volte rijden zodat de stelling en buiging al goed is. Zo gauw hij eruit huppelt weer een volte enz. enz. Wending om de achterhand: Eerst op een kleine volte proberen de achterhand naar binnen te zetten. Als je dit onder de knie hebt proberen de volte steeds kleiner te maken en goed blijven drijven met je binnenbeen zodat het binnenachterbeen niet blijft staan. Uitkijken dat je gewichtshulp wel goed blijft. (niet door je paard naar buiten laten gooien) Eventueel super bekakt achterom kijken over de binnenschouder. (wel rechtop blijven zitten) Het tempo controleren/begrenzen met je buitenteugel.

Misschien is het handig als je eens op een paard kunt stappen van iemand die al deze oefeningen heel makkelijk doet. Dan weet je zelf iig wat de bedoeling is en leer je het gevoel kennen hoe het moet. Je kunt het dan veel makkelijker aan je eigen paard leren.


Dat bekakt achterom kijken klinkt wel cool Knipoog ga ik cker doen! kijken wat mn ma zegt Schijnheilig ja maar mam, iemand gaf me die tip op bokt! haha lol

En wat je over dat paard zegt.. ik heb net afgelopen weekend op een Ex-Grand-Prix paard gereden, die ik vaker mag gaan rijden.

Lijkt me dat die wel genoeg kent Knipoog

Probleem is dat ie 1.76 is, ik 1.47, dus korte benen, en met handenwerk (dat ik sowieso vermijd) lukt t bij zo een helemaal niet Knipoog

dus weinig kracht in mn beentjes Schijnheilig haha misschien moeten we elkaar gewoon nog btje leren kennen.. zal wel lukken toch?

iig heeeel erg bedankt allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers