tips gevraagd voor verzameling in de M2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 23:20

Wat je vooral goed voor ogen moet houden is dat je oprichting komt DOORDAT hij daalt in de achterhand, en niet andersom. Dat werkt gewoon niet zul je merken. (ik heb dat al uitgeprobeerd Frusty )

Verzameling is een proces, jou M2 paard hoeft niet zo sterk te verzamelen als een Z2 paard, die weer niet in de buurt komt van dat Grand prix paard.

Veel overgangen rijden (again...) waarbij je er goed op moet letten dat hij niet alleen bijv. braaf in de draf hobbelt vanuit stap, maar echt aantreed van achter. Zodra jij je been aanlegt moet je voelen hoe dat achterbeen schwungvol ondertreed. Daar gaat de meeste training inzitten vind ik.
Train je zijgangen lekker met veel variatie erin, rijd eens een paar tempowisselingen terwijl je schouderbinnenwaarts doet, stel om van schouderbinnenwaarts naar renvers, rijd je appuyementen met verschillen in buiging en tempo, etc. Allemaal manieren om je paard soepel, de achterhand sterk en buigzaam te krijgen.

Ik vind het heel moeilijk om zo even de hulpen op te noemen of zo. Het is een beetje een proces. je maakt een halve ophouding en ineens voel je hem sluiten en denk je, goh, dat kon hij een half jaar geleden nog niet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:48

Citaat:
Op 2001-10-17 15:14, schreef Lautje:
Mijn pony is er eentje, die graag een loopje met je wil nemen en dan snel op z'n voorhand gaat lopen.



tempocontrole is het állerbelangrijkste vind ik. Het gros van de problemen die je tegen komt zijn daarop terug te voeren. je paard moet onvoorwaardelijk weg willen voor je kuit, en je moet en heel simpel met een teugelhulp terug kunnen laten komen met behoud van impuls. Daar gaat echt gruwelijk veel training in zitten, maar meestal wel met resultaat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers