armen te kort??? help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

armen te kort??? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 13:21

mijn armpjes zijn te kort, ik krijg elke keer van iedereen te horen schouders naar achteren, doe ik dat zijn mijn handen teveel bij te zadel. Dus doe ik ze naar voren: gevolg schouders gaan mee. Mijn armen zijn gewoon tekort, wie weet de oplossing

saskia

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:30

heel lang aan het plafon gaan hangen ???

geen idee maar wel vreemd zeg ....

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:30

teugels langer maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:35

ponyzotje schreef:
teugels langer maken


Ja inderdaad, maar dan krijgt ze weer het comentaar dat ze haar handen te dicht bij haar lichaam heeft.

Misschien is het een handig idee om je instructeur te vertellen dat je armen korter zijn dan gemiddeld, dan vinden jullie vast wel een nette oplossing.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:38

overigens, je handen mogen best aan het zadel zitten, als je ze er niet tegen houdt.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:27

Ik heb even in je profiel gekeken. Niets mis met de lengte van je armen.

Ik denk dat je je handen hoger moet gaan houden. Als je handen naar voren moet doen, betekent dat niet dat je je handen naar voren en naar beneden moet doen Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:35

Ik heb ook altijd het gevoel dat ik te korte armen heb en ze daardoor recht houd, er zit geen knik in mijn ellegebogen. En als ik mijn teugels dan langer doe heb ik te weining contact dus dat vind ik geen optie, en nu rijd ik eigenlijk nog steeds met mijn arme recht, krijg er niet echt vaak commentaar op eigenlijk...

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:03

Het valt wel mee zo op je foto's. Het lijkt ook wat erger doordat je wat dikker bent.
Nooit je schouders naar voren doen om je arm langer te maken. Op die manier zet je je rug vast en ga je ingedoken rijden.

Je arm moet altijd een knik hebben om mee te kunnen veren.
Dus gewoon even op de les aangeven. Dat je armen wat korter zijn dan bij anderen. En laat hem/haar dan is goed naar je houding kijken. Vind het echt niet zo verkeerd. Enkel dat je been wat meer naar achteren mag liggen. Meer onder het zwaarte punt.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:21

haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat voor het eerst te horen kreeg: rechtop, handen naar voren. Is gewoon een kwestie van wennen. Als je het vaker doet gaan je spieren beter meewerken en zal het steeds makkelijker gaan. En idd je handen niet te ver naar beneden doen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:01

Idd, zoals gezegd je handen wat hoger houden, doet wonderen Knipoog
In het begin voelt het waarschijnlijk helemaal niet goed, en heb je het idee dat je veel minder contact met je paard hebt, maar daar meot je even doorheen.
Het beste kun je iemand aan de kant vragen om er op te letten, dat je niet weer in je oude gewoontes vervalt...
Succes!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:17

Romkabouter schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken. Niets mis met de lengte van je armen.

Ik denk dat je je handen hoger moet gaan houden. Als je handen naar voren moet doen, betekent dat niet dat je je handen naar voren en naar beneden moet doen Lachen


nou eerlijk gezegd vind ik haar onderarmen er wel vrij kort uitzien. Maar het zou kunnen dat je je handen hoger op moet stellen en dat daarmee dan het 'grootste probleem' verholpen is.
Wil je eens een foto maken met je handen hoger opgesteld? Ik wil nl graag het resultaat daarvan zien, ben ik benieuwd naar Knipoog