kapstoktenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

kapstoktenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 19:04

heeft iemand ook tips voor mijn voeten die altijd veel te ver naar buiten steken en mijn benen die veel te veel heen en weer wiebelen? Krijg ze op de een of andere manier ECHT niet stil en naar binnen (of althans zo dat ze niet naar buiten staan als kapstokjes....

suzie666
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:30

hoi
ik heb het ook gehad.
ten 1ste heb ik een rijbroek met leren zitvlak gekocht. dan liggen je benen stiller. en ten 2de: als je gaat uit stappen je tenen heel erg naar binnen toe doen. in het begin krijg je wel spierpijn maar ja.
en maak je pony wat hitter. als die zo goed door loopt en reageert heeeeel scherp op je been dan hou je van zelf je tenen naar binnen bij mij wel.

of als je heen hele leive pony hebt of rijd. je voeten vast maken met een bijv stro touwtje van je tenen naar de singel
werkt ook

veel succes

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:33

Ik denk dat je dan je benen ook naar voren afsteekt.
Heb je nog je tenen naar buiten wanneer je je benen goed aan het paard houd?

Die scheve beugelblokjes kunnen je wel helpen, maar uit eindelijk moet het toch bij je zelf vandaag komen.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:18

Ik doe het ook als ik er niet op let.. Zodra ik goed op m'n houding ga letten, m'n benen stil probeer te houden en m'n hakken goed uitdruk wordt het wel minder..
En idd tijdens het uitstappen zonder beugels hierop oefenen.. Ik denk dat het een kwestie van tijd is tot dit vanzelf gaat (maar dan moet je er natuurlijk wel op blijven letten..)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:20

ik kan het alleen bij wat ielere pony's goed doen. zit ik op een haf oid, of op een rondere pony, steken mijn voeten meteen af. maar op grote of fijne paarden niet.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:40

Je hebt ook van die beugelrubbers die half hoge! Misschien helpt dat iets???

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:57

of a-symetrische beugels... Zijn echt perfect.
Maar ik had eerst ook heel erg last van mijn afstekende tenen. Ik ben er heel erg aan gaan werken. Ik heb strotouwtjes geprobeerd, alleen vond ik dat een slechte oplossing, ik kreeg heel erg pijn in mijn enkels en kreeg er een heel onnatuurlijk/rot gevoel bij. Je moet je er gewoon heel erg op gaan focussen en voor je gevoel je tenen overdreven naar binnen draaien. Eerst in stap oefenen en daarna draf en gallop. Ik heb van die beugel blokjes (schuine) en dat geeft ok wel effect. gewoon heeel veeel oefenen!!! succes!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:00

Ik vraag me inderdaad af of je benen ook naar voren steken?
Wat je kan proberen is ipv alleen je tenen, proberen je hele been wat naar binnen te draaien. Dat zit in het begin helemaal niet lekker, maar als je even bezig bent wordt het steeds minder naar en gaat het wennen. Je zal merken dat je dan ook opeens rechterop gaat zitten (ik wel iig)

ingridnoah

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:39

Dat is de fout die ik ook maakte.
ik dacht; tenen naar binnen, knieen klemmen en kuiten eraan houden, hakken uitdrukken.
Je hoeft je tenen helemaal niet krampachtig naar binnen te steken en je knieen te klemmen.
Als je probeert om je knieen niet vast te klemmen maar juist je kuiten dan komt het gedeelte met tenen ook goed. Misschien zijn je stijgbeugels ook wel te lang waardoor je je benen naar buiten gaat afstekken en ook je tenen.
Hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb er ook ruim een jaar mee gezeten maar nu liggen mijn benen wel stil en steek ik ze niet meer af.

Succes!

groetjes Ingrid

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:20

A-symetrische beugels of schuine blokjes helpen tegen het tenen naar buiten steken. voor je benen zou ik zeggen druk je hakken goed omlaag en ga goed ontspannen op je kont zitten en heb je losse knieen?? druk dan je knieen wat steviger aan.

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 13:25

suzie666 schreef:
of als je heen hele leive pony hebt of rijd. je voeten vast maken met een bijv stro touwtje van je tenen naar de singel
werkt ook


Deze methode heeft mn instructrice ook mee gedreigd *LOL*
Ik denk dat ik toch voor het oefenen ga Haha!
Als het na een poosje nog niets beter wordt kan ik dat altijd nog proberen Knipoog het lastige is dat mn pony er heel sterk op reageert als ik iets anders ga zitten, gooit ze gelijk d'r hoofd in de lucht.. Maar goed, als ze er eenmaal aan gewend is zal dat dan ook wel overgaan

schuine blokjes heb ik al eens geprobeerd, maar daar kreeg ik heel veel pijn van in mn enkels, dus dat doe ik liever niet meer.

En wat betreft de paardrijbroek met leren zitvlak: dan zal ik eerst een sponsor moeten vinden, want ik ben ook maar een arme student Lachen

in ieder geval bedankt allemaal!! Knipoog

lindaantje
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:09

ik zou eerst eens kijken of je zadel wel goed ligt, kijk of het diepste gedeelte van je zadel precies in het midden ligt. als het zadel namelijk te ver achterover ligt, ga je automatisch je benen ook wat naar voren steken en dus in een stoel zit zitten..
en wat beteft het naar buiten draaien van je voeten , probeer eraan te denken dat je als t ware je bovenbenen wat naar binnen draait zodat je automatisch ook je knieen aan je zadel aansluit..dit wel proberen terwijl je zo onstpannen mogelijk blijft zitten..

ik hoop dat je er iets aan hebt! Lachen Lachen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:27

je gehele been wat meer naar binnen draaien, hierdoor komt je onderbeen ook wat meer naar achteren te liggen en je tenen
komen dichterbij het lichaam van het paard.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:07

hoi, inderdaad heel erg veel oefenen, en na een tijdje (heeel veel spierpijn haha) lukt het! ik heb soms ook jubelteentjes, haha, het is gewoon erg moeilijk om op sommige paarden een goede beenligging te hebben vind ik.