Met elastiek rijden (?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:37

Dat elastiek heet een halsverlenger. Risico is dat je paard - ondanks dat het een elastiek is - op het elastiek gaat hangen. De werking is ook hier weer afhankelijk hoe je hem instelt. Met dat gevolg dat je paard er altijd door beperkt wordt: hij treedt niet selectief in werking zoals de Thiedemann. Ik vergelijk het meer met een slof, maar dan van elastiek, en je hebt als je eenmaal te paard zit geen mogelijkheid om de werking ervan te beinvloeden.
Ik vind het op zich een goede hulpteugel om mee te longeren, maar niet om mee te rijden...

Je suis Charlie.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:17

Ga met Kleintje mee...maar indien een hulpteugel, dan een Thiedemann. En stel hem vooral GOED af...
Thiedemann heeft mijn voorkeur boven halsverlenger.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:01

dutske schreef:
(btw, ik vroeg op msn waaraom ze die rekker er niet afgehaald had, en ik kreeg als antwoord: omdat ik vind dat ze daardoor beter loopt en omdat ik me daar beter bij voel Verward )


Juistem...die laatste opmerking is dus een het bewijs van een typisch geval van een ruiter die psychisch afhankelijk geworden is van dat elastiek.
En ze zal dan misschien wel denken dat hij beter loopt, maar heeft dan nooit op haar eigen paard gezeten dat hij wel ontspannen was...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers