Raar met het hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Raar met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 21:54

Hallo mijn pony doet heel raar met het hoofd als ik wil aandrafen ik heb wel door dat ze dit niet wil maar ik doe het toch. Maar ik snap niet waarom ze zo raar met haar hoofd doet! Verward
Ik trek niet aan de teugels en ze heeft nergens last van.
Ik denk dat dit protest is maar hoe moet ik ditstoppen? Scheve mond




With love sheilalover

Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:24

waarschijnlijk gooit ze met het hoofd omdat ze geen steun heeft aan de teugels. Je moet dus juist wel druk houden, maar niet trekken en als ze dan zo raar doet moet je een klein schopje geven. Ze mag er net niet veel harder van gaan lopen, dus hou je handen stil en hou haar heel iets tegen. Het vergt wat oefening, maar het zal na een kwartier consequent rijden al beter moeten zijn. Als het niet zo is dan kan het zijn dat jij iets verkeerd doet of dat je pony ergens anders last van heeft.

Groetjes Miessie

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:34

best eens goed les nemen, en e instructeur dit probleem voorleggen, zodat hij kan zien wat er gebeurt, en je kan helpen, via internet gaat dit maar moeilijk he

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:53

Ik denk ook dat goede instructie goed zou zijn. (misschien heb je dit al) maar leg het probleem eens voor en laat er een ervaren iemand naar kijken, misschien ziet die het probleem wel...succes!

Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:16

Gaat het rijden al beter of is het probleem nog steeds hetzelfde?