galop vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

galop vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 15:43

Ik heb dus een groot probleem met de galop. Korinta vind de galop al moeilijk, maar zo erg als het nu is heb ik nog nooit meegemaakt.

Eerst wil ze niet aanspringen in galop. Dan na veel moeite springt ze aan. maar in de verkeerde galop of overkruist.Verward

Toen dacht ik:"Ik geef haar niet genoeg ruimte om aan te springen". Nouw heb ik in een boek gelezen dat als je het hoofd van het paard/pony iets naar buiten vraagt, het leidende been meer ruimte krijgt om aan te springen. Maar dan is het zo dat ze in de verkeerde galop aanspringt.
Het kost me veel moeite om tijdens het aanspringen toch ontspannen te blijven zitten. Scheve mond

Mijn instructrische is nog aan het kijken waar het aan ligt. Maar ik vraag toch nog even jullie tips!! Lachen

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:53

Je kan op de diagonaal gaan en dan in de hoek aanspringen of eerst gebroken lijn rijden en aanspringen. of toch die buitenstelling proberen. of als je merkt dat je met het aanspringen wat gespannen blijft gewoon aanspringen terwijl je lichtrijdt.. en als je dan op het verkeerde been gaat lichtrijden dan krijgt het achterbeen meer ruimte om onder te komen...
veel succes ermee...

groetjes joycje

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:55

ik had dit probleem ook een poosje met mijn pony. Ik zat ook heel gespannen, en had te veel druk op mijn binnenteugel, daardoor kon ze niet weg met haar binnenachterbeen, en dat been zet de galop juist in. Probeer eens je binnenteugel iets naar voren te doen als je wil aanspringen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:52

Het paard maakt zich ligt rond in de galop. Dus rechter galop is hij ligt rechts gebogen. Als je buiten teugel vraagt dan vraag je dus eigenlijk het tegen over gestelde.
Ik zeg zelf buiten teugel er wel bij houden. Maar rij hem voor het aan springen om je binnenbeen. En met aanspringen zit zelf ligt op de binnenkant en zet maar direct een volte in. Springt hij verkeerd aan of gaat over kruist. Hou een kleine volte totdat hij zelf over springt. Springt hij niet over. Terug naar draf en overnieuw vragen.

Het kan heel goed zijn dat hij last van de rug heeft. Ga is met je duim langs de ruggegraad. Reageerd hij boos dan zit het hem in de rug. Het kan natuurlijk ook ergens anders vandaan komen. Maar ja we zijn niet helder ziend hé.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:39

Achterover blijven zitten, als je voorover valt spring je paard meestal verkeerd aan. Stelling naar binnen en je binnenteugel wat losjes. Hopelijk werkt het zo. Als je paard nog jong is heeft het ook tijd nodig en veel oefening. Veel succes!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:47

josien schreef:
kan natuurlijk ook ergens anders vandaan komen. Maar ja we zijn niet helder ziend hé.

neej heh

Maar heel erg bedankt.

Maar het is geen jong paard Scheve mond
Ik ga het proberen. Buitenteugel toch was losser voor meer ruimte. *LOL*
Echt want de laatste tijd was ik het echt helemaal spug zat aan het worden hoor.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:20

ik heb dit probleem ook een poosje gehad, en toen gaf ik volgens mijn instructrice niet genoeg ruimte om aan te springen. Ik hield te veel druk op mijn binnenhand, waardoor het binnenachterbeen niet weg kon. Dus probeer je binnenhand iets naar voren te brengen als je wilt aanspringen.