Puntige kont wegtrainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Puntige kont wegtrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 12:58

Nou ben ik maar een heel gewone amazone, niks geen Ankie praktijken of zo, maar euh, toch ga ik twijfelen: Is het écht mogelijk een puntkont weg te trainen???
Ik rij sinds een paar weken een ander paardje bij; Minimars. Hij is een maand of twee, drie niet onder het zadel geweest en ik heb reden om aan te nemen dat hij voordien niet correct is gereden. Nu heeft Mini een paar exterieur-’fouten’. Hij heeft bijvoorbeeld een vreselijke puntkont. Verder heeft hij een dikke grasbuik, en een iel nekje met een echte onderhals. Dat kan je wegtrainen, dat weet ik, maar die puntkont? Ik dacht dat ik er gewoon aan wende en het dus niet meer zo zag, maar nu krijg ik steeds meer te horen dat hij steeds mooier wordt…?? Zijn puntige kont is ronder aan het worden, zijn iele halsje is op aan het vullen en zijn onderhals wordt steeds dunner. Zelfs zijn buik lijkt te slinken, terwijl ik hoorde dat hij die altijd al had. Ik rijd hem altijd zo ontspannen mogelijk, over de rug, met een lichte aanleuning. Het enige wat ik doe is revaliderend basiswerk. Hij heeft afgelopen weekend voor het eerst zes pasjes middendraf gedaan. Verder is het alleen arbeidstempo in stap en draf, maar wel met stelling en buiging. Soepelheid heeft tot op heden op het eerste plan gestaan, en nu pak ik er sinds een paar dagen takt bij, en soms een paar meter lichte verzameling. Hij draaft nu een kleine 10 minuten en loopt weer mooi taktmatig. Kan hij echt van de training zo opknappen? Ik baal dat ik in het begin geen foto’s heb gemaakt!!! Knipoog Altijd leuk, die "vroeger en nu" foto's.....

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers