wat is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:24

verootjoo schreef:
Ze wilde alleen maar voorwaarts-neerwaarts lopen, en zodra ik meer van haar vroeg werd ze kwaad en gooide haar hoofd in de lucht.

Ze is ook lang niet meer gereden en misschien wilde je wel te veel ineens. Ik denk dat je weer geleidelijk aan moet opbouwen. Laat haar een paar dagen gewoon voorwaarts neerwaarts lopen en zorg ervoor dat je aan haar achterbeen blijft komen. Ga langzaam aan een beetje meer vragen.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:35

verootjoo"]
ng niet meer gereden? Ze heeft haar 3 jaar en reed er dressuurmatig mee, wat tot voor kort altijd goed is gegaan.. Dus ik weet niet of dat t wel is..

Overigens ging t bij mij ook altijd goed, tot hij van de ene op de andere dag ging protesteren tijdens t rijden..
[/quote]
Nou ja, toch ruim een week, en alleen gelongeerd
[quote="verootjoo schreef:
Mijn pony moest ik een week longeren, en dan zou hij weer terug komen. Dus ik heb hem een week gelongeerd, en de da kwam weer kijken. Haar rugpijn was over zei hij, maar ik moest hem nog 2a3 dagen longeren en dan kon ik er weer op.


Ik zou het toch geleidelijk aan weer eens op willen bouwen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:51

SuperSmurf schreef:
vind je dat lang? Ik dacht dat je meer een paar maanden bedoelde, maar je doelde dus op die wee, nja ruim een week dus?

Nou ja, ik blijf er bij dat t me erg bekend in de oren klinkt, zeker omdat t zonder gewicht op haar rug wel goed gaat. Maar ja.. ik kan t niet zien en mssn zit ik er dus wel helemaal naast.. Maar ach, van bloed prikken wordt t paard niet slechter..

(even offtopuc, hoe krijg jij meerdere quotes in je bericht, want dat snap ik na al die tijd nog steeds niet?)


Maar bij het longeren loopt een paard wel voorwaarts neerwaarts maar lukt het meestal niet zo goed om aan zijn achterbeen te komen en hem op te sluiten zoals onder het zadel.

Gewoon op quote drukken en plakken en knippen en zo.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:57

SuperSmurf schreef:
wel als je met dubbele longe longeert en bij mijn paardje gaat dat juist wel hardtsikke goed. Maar doodat een ruiter druk uitoefent op zijn nieren, kan hij niet onder t zadel rijden..

Thx ik ga t eens proberen!

Ik longeer mijn ruin met pessoa en dubbele longeerlijn maar het is vreselijk moeilijk om hem op te sluiten.

Overigens zitten de nieren toch achter het zadel?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:19

weet je waar de lendenen zitten bij een paard? Dat is net voor de overgang van rug naar kruis, net voor de achterhand begint zeg maar. dus net achter het zadel. En daar zitten de nieren.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:39

hoeft niet perse. Maar je kunt het heel gemakkelijk testen. Druk maar eens op de lendenenpartij met je hand. als het paard wegdrukt, dan doet het zeer en dan zijn de nieren dus pijnlijk.

Maar als het paard goed voorwaarts neerwaarts loopt, beschermt het zijn rug en lendenen niet. Dus ik denk niet dat het last heeft van de nieren.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers