Nogsteeds problemen met volte, en linkergalop..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Nogsteeds problemen met volte, en linkergalop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:53

Ik rij sinds een tijdje op de fjord van mijn zus, eerder reed zij alleen maar buiten. Nu ik in de bak ben gaan rijden, ging het eerst allemaal heel stijf. Toen ging het steeds beter, hij kwam steeds al kleine stukjes nagevelijk. Alleen de volte is nog steeds een probleem, steeds naar binnen vallen, en dan loopt hij goed in stap, draaf ik aan, dan valt hij mega naar binnen, en als ik hem naar buiten drijf, gooit hij zijn kont naar buiten..

Als ik dan een tijdje heb gereden, gaat het wel steeds beter. Maar het grote probleem blijft, dat hij mega stijf in zijn nek is, die buigt hij steeds maar niet in.. Iemand fijne tips voor me?

En het 2e probleem is de linkergalop. Hij springt maar niet aan in de goede galop, alleen met een sprongetje, en dan ook niet altijd.. En ik voel het ook niet goed aan..Opzich heb ik het idee, van als hij op de volte gewoon goed loopt, dat dan misschien die galop ook komt. Maar tips wil ik graag hebben!

Evelijn

Re: Nogsteeds problemen met volte, en linkergalop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:11

Gewoon stug doorgaan met oefenen. Hij heeft moeite om z'n gewicht over te brengen naar z'n achterbenen, daarom heeft hij de neiging om naar binnen te vallen en springt hij ook moeilijk aan.
Hij moet dus sterker worden, zorg dat je tempo goed is en hij ontspannen in je hand blijft, als dat goed is tempo wisselingen rijden en dan wordt hij sterker en kan hij makkelijker die voltes lopen en makkelijker galopperen.
Let erop dat je beide kanten even goed traint, hij heeft duidelijke een voorkeur en jij waarschijnlijk ook. Beloon hem als hij het goed doet en netjes z'n achterhand eronder zet door te ontspannen en ga niet in gevecht als hij naar binnen valt of niet goed aanspringt.
Succes ermee!